اصفهان

وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد / احتمال بارش در ارتفاعات

وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ احتمال بارش در ارتفاعات

اصفهان- کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد در اکثر مناطق استان اصفهان طی سه روز آینده شدت می‌گیرد.

آسیه آقایی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج متناوب تا اواخر هفته از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در نیمه غربی احتمال توفان لحظه‌ای و در برخی مناطق همراه با گردوخاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: در ارتفاعات و مناطق مستعد نیمه شمالی استان احتمال بارش خفیف دور از انتظار نیست.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف تندباد لحظه‌ای و گردوخاک محلی در استان، ادامه داد: فعالیت این سامانه از بعدازظهر روز دوشنبه آغاز شده و تا پایان اواسط وقت پنجشنبه سیزدهم مهرماه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش گردوخاک محلی، وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق نیمه غربی، شمال غرب، غرب، جنوب غرب و با شدت کمتر مرکز استان همراه است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، اضافه کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۳ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی بیان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با دمای پنج درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا