شهرضا

طرح تفصیلی شهرضا رونمایی و ابلاغ شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: با ابلاغ و اجرای این طرح امکان استعلام برای دستگاه های مختلف برای جلوگیری از تخلفات فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرضا فردا ،مهران زینلیان در مراسم رونمایی طرح تفصیلی شهرضا که در فرمانداری برگزار شد، افزود: در این طرح، هویت تاریخی شهرضا با در نظر گرفتن بافت تاریخی، بافت فرسوده، بازار قدیم و طرح های گردشگری دیده شده و امیدواریم زمینه های بهتر و موثرتری برای توسعه شهر شهرضا محقق شود.

همچنین فرماندار شهرستان شهرضا گفت: در طرح تفصیلی شهرضا محدوده شهری از ۲ هزار و ۴۷۹ هکتار به ۲ هزار و ۶۰۴ هکتار افزایش یافته و ۱۲۵ هکتار به محدوده شهری الحاق شده است.

سید امیر جعفری افزود: ۲ هزار پلاک خارج از محدوده بررسی و هزار و ۷۰۶ پلاک به محدوده الحاق شده و باقیمانده پلاک ها در دست بررسی توسط مراجع ذی صلاح است.

جعفری بیان داشت: شهرضا ۳۶۳ هکتار بافت فرسوده شهری دارد و ۱۵۸ هکتار نیز به عنوان بافت کهن و تاریخی ثبت شده که هر گونه دخل و تصرف در آن باید با نظارت میراث فرهنگی انجام شود.

وی گفت: حل مشکلات مردم، تسهیل و روانسازی ترافیک، تهیه نقشه معابر شهر، شناسایی مناطق پرخطر شهری برای مدیریت بحران، به روزرسانی ضوابط شهرسازی بر اساس آخرین قوانین موجود، حفظ باغات و کشاورزی، حفظ بافت تاریخی شهری و احیای بافت فرسوده از مزایای اجرای این طرح است.

فرماندار شهرضا افزود: اعتبار این طرح ۲۰ میلیارد ریال بوده و امیدواریم با اجرای آن، در آینده شاهد هیچ تخلفی در مورد ساخت و سازهای خارج از محدوده شهری نباشیم و شهری ایمن، سالم و قانونمدار تعریف کنیم./خبرگزاری جنوب استان اصفهان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا