اصفهان

ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان

ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان

اصفهان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ادامه بارش ها در شرق و شمال استان اصفهان گفت: تخلیه روستاها و سکونتگاه‌های در معرض سیل ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، منصور شیشه فروش بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هشدار بارش‌های رگباری در مناطق جنوب و شرق استان صادر شده است.

وی افزود: بر این اساس مدیریت بحران به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا اخرشب اعلام آماده باش کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شدت بارش‌های رگباری و تند باد طی امروزعصر تا شب در شهرستان‌های نائین، اردستان، خوروبیابانک، ورزنه، نطنز،
شهرضا، دهاقان، سمیرم، بخش انارک، بخش مهاباد وچوپانان پیش بینی شده است، ادامه داد: با توجه به بارش‌های چند روز اخیر و تجمیع رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها و مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق ذکر شده، مدیریت بحران استان اصفهان تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها و آمادگی اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها را ابلاغ کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری را ضروری دانست و گفت: شهروندان باید از انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای شمال و شرق استان خودداری کنند.

وی گفت: پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها،
حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران ضروری است.
شیشه فروش با تاکید بر لزوم عدم استقرار، توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، پیشگیری و کنترل آبگرفتگی در معابر شهری دهانه پل‌ها و زیر گذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها گفت: همچنین تخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستاهای در معرض خطر سیل ضروری است./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا