اصفهان

منابع طبیعی اصفهان با کمبود اعتبارات و نیروی انسانی رو به رو است

منابع طبیعی اصفهان با کمبود اعتبارات و نیروی انسانی رو به رو است

اصفهان- معاون برنامه‌ریزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، کمبود اعتبارات و نیروی انسانی را دو چالش مهم این سازمان برشمرد و گفت: این اداره امسال ۴۰۰ میلیارد اعتبار مصوب دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، رضا خلیلی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با بیان اینکه ۹۰ درصد از مساحت استان اصفهان عرصه‌ها و منابع طبیعی است، اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی استان برای حفظ و حراست از ۹.۵ میلیون هکتار اراضی ملی، تنها ۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری اعتبار مصوب دارد که تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان وصول شده است.

وی ادامه داد: براساس اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲، ۳۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های ملی، ۴۱ میلیارد تومان به طرح‌های استانی و حدود ۶۲ میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری و حقوق پرسنل اختصاص می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت بودجه‌ای این نهاد دولتی بسیار بحرانی است، ابراز داشت: این اداره کل ۲۹۷ نفر پرسنل دارد و با توجه به بازنشستگی سالانه شماری کارمندان در هر سال، یکی از مشکلات ما ورودی و خروجی نیروهاست که تناسبی با هم‌ندارد و به همین دلیل با کمبود نیرو رو به رو هستیم که آنهم ناشی از مشکلات اعتباری است.

خلیلی اضافه کرد: تعداد همکاران شرکتی اداره کل منابع طبیعی اصفهان ۱۴۴ نفر است که بدلیل مشکلات اعتباری در تأمین حقوق این افراد دچار چالش شدیم.

وی با اشاره به کمبود نیروی حفاظتی، گفت: ما برای هر ۹۰ هزار هکتار یک نفر مأمور نیروی گشت و در هر شهرستان در نهایت ۲ یا سه نفر نیرو داریم و کمبود اعتبار و نیروی انسانی همواره از چالش‌های بخش حفاظت منابع طبیعی است.

معاون برنامه ریزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ابراز داشت: ۶ سال است که سازمان ما نتوانسته ناوگان حمل و نقل و خودرویی تأمین کند و این درحالی است که تعمیر خودروهای ما از ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

خلیلی خاطرنشان کرد: امسال بایستی بابت خسارات معادن ۲۵ میلیارد تومان وصول درآمد داشته باشیم که تاکنون ۱۳ میلیارد تومان وصول شده است./خبرنگار مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا