اصفهان

صدور حکم قضایی برای رفع تصرف از ۳۲۰۰ هکتار زمین دولتی در اصفهان

صدور حکم قضایی برای رفع تصرف از ۳۲۰۰ هکتار زمین دولتی در اصفهان

اصفهان- معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سال جاری تاکنون ۶۹۶ رای قضایی به نفع دولت برای رفع تصرف ۳ هزار و ۲۴۹ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، محمد کیانی با بیان اینکه رسیدگی قاطع به موضوع زمین‌خواری و تثبیت مالکیت اراضی ملی در اولویت است، اظهار داشت: به موجب دست درازی به ۲۸ هکتار از اراضی دولتی استان، از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۴۷ مورد طرح دعوی و پرونده حقوقی نسبت به تصرفات غیر مجاز اراضی دولتی علیه اشخاص متخلف تشکیل شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های حقوقی از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای رفع تصرف اراضی ملی استان و با حمایت جدی دستگاه قضائی در این خصوص، امسال، ۶۹۶ رأی قضائی به نفع دولت و بیت المال اخذ شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این آرا قضائی مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با متصرفان و زمین‌خواران است، گفت: متراژ این اراضی ملی ۳ هزار و ۲۴۹ هکتار در سطح استان اصفهان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضائی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضائی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه نخواهد داشت.‌/خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا