اصفهان

شناسایی و دستگیری ۳۸۳ مالخر در اصفهان

شناسایی و دستگیری ۳۸۳ مالخر در اصفهان

شناسایی و دستگیری ۳۸۳ مالخر در اصفهان

اصفهان – رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری ۳۸۳ مالخر در استان اصفهان طی ۵ ماه سال جاری خبر داد.

سرهنگ حسین ترکیان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۳۸۳ نفر مالخر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در همین مدت ۳ طرح ویژه مقابله با مالخران توسط کارآگاهان این پلیس اجرا شده که در این طرح‌ها ۳۸ فقره جرم مالخری کشف و ۳۲ نفر مالخر نیز دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: علاوه بر این ۲۲ طرح با موضوع مقابله با سرقت احشام، سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت خودرو، کیف قاپی و سارقان زورگیر اجرا شده که در این طرح نیز علاوه بر دستگیری سارقان ۲۱ نفر مالخر نیز دستگیر شدند.

سرهنگ ترکیان از اجرای طرح نظارت و کنترل بر صنوف دسته دوم فروشی، ضایعاتی، استوک فروشی، تعمیرگاه‌های موتورسیکلت و تعمیرگاه‌های لوازم برقی و الکتریکی و همچنین صنوف افراد سابقه دار با همکاری مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خبر داد و گفت: دراین همین رابطه از ۶۸۸ صنف مختلف بازدید به عمل آمده که درنهایت متصدیان ۹۴ واحد صنفی اخطاریه پلمب دریافت کردند.

دستگیری یک مالخر با ۳۰۰ گوشی مسروقه

وی با بیان اینکه بیشتر مالخران در زمینه خرید اموال مسروقه خُرد مانند لوازم و تجهیزات منازل نیمه ساز، تجهیزات باغ‌ها، کارگاه‌ها می‌کنند اظهار داشت: با این حال مالخرهایی هم بودند که در بازرسی از مخفیگاه آنان اموال مسروقه بسیار و با ارزش قیمتی بالا کشف شد به طور مثال سال گذشته از مخفیگاه یک مالخر ۳۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه به دست آمد. در سال جاری هم از یک مالخر ۵ میلیارد ریال طلاجات مسروقه و از ۲ مالخر سیم برق، یک تُن سیم برق به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد.

پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای چندین طرح ضربتی مقابله با مالخران تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: یکی از اولویت‌های کارآگاهان پلیس آگاهی در زمان رسیدگی به پرونده‌های سرقت شناسایی و دستگیری مالخران آن پرونده است و تقریباً هیچ پرونده‌ای تا زمانی که مالخر آن دستگیر نشده و اموال به سرقت رفته کشف و به مال باخته بازنگشته و یا تکلیف آن اموال روشن نشود مختومه نخواهد شد./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا