اصفهان

استفاده از مشاوران جوان در ادارات اصفهان اجرایی شود

استفاده از مشاوران جوان در ادارات اصفهان اجرایی شود

اصفهان – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: استفاده از مشاوران جوان در ادارات استان اصفهان اجرایی شود و باید ۳۰ درصد از این مشاوران بانوان باشند.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، محمدرضا جان نثاری عصر سه شنبه در پنجاه و نهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان اظهار داشت: در جلسات گذشته این ستاد در خصوص «تعیین مشاور جوان توسط مدیران کل» از خارج از دستگاه مصوبه داشتیم که تصمیم بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: این مصوبه مهم نباید زمین بماند و حداقل ۳۰ درصد مشاوران نیز باید خانم باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر ضرورت میدان دادن به جوانان در امور مختلف و بهره‌مندی از نظرات جوانان، ادامه داد: مدیران کل مطمئن باشند اگر با جوانان همفکری و مشاور جوان تعیین کنند نتیجه این تصمیم را در امورات به خوبی دریافت می‌کنند.

وی افزود: ما نیز در استانداری اصفهان همواره از مشورت با جوانان در کمیسیون‌های مختلف استفاده می‌کنیم و موفق بوده‌ایم.

جان نثاری عنوان کرد: در این راستا در مهم‌ترین کارگروه انتخابات که به مشارکت همگانی در انتخابات اختصاص دارد؛ از ظرفیت همفکری با جوانان خوش‌فکر بهره‌مند می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: از این رو همه مدیران کل بایستی مشاور جوان داشته باشند تا در امور تصمیم‌گیری آنان را یاری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ضمن اشاره به اهمیت جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: طبق آمار ارائه شده، در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته یک درصد افزایش موالید را داشتیم.

وی ادامه داد: اینگونه آمار نشان می‌دهد که برگزاری عملیاتی ستاد ساماندهی امور جوانان می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

جان نثاری متذکر شد: از جلساتی که اصرار داریم محتوای کاربردی در آن ارائه شود و به صرف ارائه آمار و گزارش بسنده نکنیم، ستاد ساماندهی امور جوانان است.

وی بیان کرد: از این رو بایستی به نتیجه قابل قبول و کاربردی دست یابیم که مشکلات و موانع اصلی ازدواج در استان چیست و نقشه راه و رفع موانع نیز به مدیران و فرمانداران ارائه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان محورهای ازدواج جوانان را استخراج و طی گزارشی کاربردی تدوین و به فرمانداران و سایر مؤثرین و مدیران ارائه کند.

وی عنوان کرد: بایستی بستری مناسب و چهارچوب مند برای آشنایی و ازدواج جوانان فراهم شود جلسات این ستاد بسیار مهم هستند و نیاز به محتوای مهم و کاربردی دارد.

جان‌نثاری ادامه داد: ما بایستی در امر ازدواج تسهیل‌گر باشیم و این مهمترین وظیفه ما است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: دو کار مهم در این ستاد توسط اداره کل ورزش و جوانان انجام شود؛ نخست اینکه موانع ازدواج جوانان مشخص و راهکار رفع آنها استخراج و ارائه شود.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه به ادارات ابلاغ شود در قبال نیروهای مجرد خود مسئولیت دارند، افزود: دوم اینکه مدیران بررسی کنند چه تعداد کارمند و نیروی مجرد دارند و علت تجرد آنان چیست، بسیاری از موانع ازدواج جوانان قابل رفع و ممکن است با کوچک‌ترین بسترسازی مدیران رفع شود./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا