ورزشی

این دو پرسپولیسی در پازل تاکتیکی قلعه‌نویی جایی ندارند!

در دیدار دوستانه با بلغارستان به دو ستاره تیم پرسپولیس حتی یک دقیقه هم بازی نرسید.

تیم ملی ایران موفق شد با تک گل محمد محبی، تیم ملی بلغارستان را در خانه‌اش شکست دهد.

ایران در این مسابقه با ترکیبی کم‌ریسک و با استفاده از اکثر ستارگان وارد میدان شده بود و نکته مهم، نمایش خوب سامان قدوس، بازیکنی بود که امیر قلعه‌نویی از همان اردوی اول علاقه‌مند بود که او را به‌عنوان پشت مهاجم به خدمت بگیرد. قدوس در این بازی تک‌گل ایران را پایه‌گذاری کرد و روی حرکات تهاجمی ایران نقش بسیار مثبتی داشت. به جز او، دو مدافع مرکزی ایران، به‌خصوص شجاع خلیل‌زاده هم نمایش خوبی از خود نشان دادند و دروازه ایران کمتر مورد تهدید قرار گرفت.

نکته مهم اما بازی نکردن وحید امیری و مهدی ترابی دو ستاره سرشناس تیم پرسپولیس در این دیدار دوستانه بود. این در حالی بود که امیر قلعه‌نویی در این مسابقه تعویض‌های پرتعدادی داشت؛ البته علیرضا بیرانوند و احسان حاج‌صفی زمین مسابقه را به‌دلیل مصدومیت ترک کردند و جای خود را به پیام نیازمند و محمد دانشگر دادند اما با این وجود امیری و ترابی به میدان نرفتند.

با بازگشت سامان قدوس به تیم ملی، شانس این دو ستاره پرسپولیسی برای بازی در ترکیب تیم امیر قلعه‌نویی سخت و دشوارتر از قبل هم شده است. به هر روی هر مربی سلیقه خاص خودش را دارد و به طور مثال کارلوس کیروش علاقه خاصی به یک سری بازیکن داشت و آنها را به تیم ملی دعوت می‌کرد که اگر مربیان دیگری بودند، شاید آنها را دعوت نمی‌کردند. دراگان اسکوچیچ نیز چنین شرایطی داشت و وحید امیری بازیکن محبوب و مورد علاقه‌اش بود که تحت هر شرایطی در تیم مرد کروات جایگاه فیکس و ثابتی در اختیار داشت.

در تیم امیر قلعه‌نویی نیز محمد محبی به یک ستاره فیکس با پیراهن شماره ۱۰ تبدیل شده است. این ستاره بوشهری سمت چپ تیم ملی را قبضه کرده و با گلی هم که به ثمر رساند ثابت کرد اعتماد امیر قلعه‌نویی بی دلیل نبوده است.

همچنین سمت راست تیم ملی نیز مثل چند سال گذشته در قرق علیرضا جهانبخش است و بعید به نظر می‌رسد تا پایان جام ملت‌های آسیا بعید است این دو جای خود را در حالت عادی به بازیکن دیگری بدهند. رقابت‌هایی که باید منتظر ماند و دید با توجه به دیدگاه امیر قلعه‌نویی، آیا مهدی ترابی و به ویژه وحید امیری ۳۵ ساله مسافر آن خواهند بود یا نه؟

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا