اصفهان

تبلیغ «صدور گواهینامه رانندگی بدون آزمون» غیرقانونی است

تبلیغ «صدور گواهینامه رانندگی بدون آزمون» غیرقانونی است

اصفهان- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گفت: تبلیغ صدور گواهینامه بدون آزمون غیر قانونی بوده و استفاده از این گواهینامه تخلف است.

سرهنگ اصغر زارع با اشاره به اینکه به تازگی در فضای مجازی شاهد تبلیغ صدور گواهینامه‌های رانندگی بدون آزمون هستیم، اظهار داشت: این موضوع غیر قانونی بوده و کسانی که اقدام به صدور این نوع گواهینامه‌ها می‌کنند برابر قانون مجرم شناخته می‌شوند.

وی افزود: جعل گواهینامه‌های رانندگی به دلیل نداشتن سابقه قانونی هیچ فایده‌ای نداشته و حتی پیگرد قانونی و قضائی برای دارنده گواهینامه جعلی نیز به همراه دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: دارندگان گواهینامه جعلی و کسانی که در اسناد و نوشته‌های غیر رسمی ایجاد جعل می‌کنند؛ علاوه بر جبران خسارت به مجازات سنگین نیز محکوم خواهند شد.

سرهنگ زارع ادامه داد: رانندگان استفاده کننده از این گواهینامه‌ها در هنگام حوادث رانندگی، وسیله‌ای که با آن مرتکب حادثه شده اند توقیف خواهد شد و ضمن آنکه هیچ حمایت بیمه‌ای نخواهند داشت، به مرجع قضائی نیز معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه پلیس در فضای مجازی برای گواهینامه تبلیغ نمی‌کند، خاطرنشان کرد: هر گواهینامه‌ای که غیر از مسیر قانونی و سیر مراحل در آموزشگاه‌های رانندگی صادر شود قطعاً جعلی است و جعلی بودن آن برای پلیس با رؤیت گواهینامه و استعلام سیستمی به سادگی قابل تشخیص است؛ از این رو از شهروندان می‌خواهیم فریب جاعلان را نخورند و در صورت اطلاع از چنین مواردی مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند./خبرنگار مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا