اجتماعی

برگزاری دادگاه ۷ هزار نفری پرونده قتل پسر جوان تهرانی

برگزاری دادگاه ۷ هزار نفری پرونده قتل پسر جوان تهرانی

دادگاه نمایشی رسیدگی به پرونده قتل عمد ویژه با حضور کارآموزان و وکلا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، دومین دوره موتکورت در قالب دادگاه نمایشی با موضوع “شبیه‌سازی فرایند رسیدگی به پرونده قتل عمد” به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در مجتمع شهید بهشتی با حضور قضات جنایی،وکلا و هنرمندان تئاتر کشور برگزار شد.

به گفته عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه برگزاری این دادگاه روش نوینی برای آموزش وکلا و کارآموزان وکالت است. با توجه به افزایش تعداد پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت پس از اجرای قانون تسهیل نیاز به روش‌های نوین آموزش است که یکی از روش‌ها برگزاری دادگاه‌های نمایشی است.

این دادگاه نمایشی بر اساس یک پرونده واقعی که در سال ۹۶ مختومه شد با حضور هنرمندان برگزار شد، در این پرونده یک پسر جوان ۱۹ ساله پس از آشنایی با دختری جوان، به دعوت مادر دختر به خانه آن‌ها می‌رود.

زمانی که پسر به خانه این مادر و دختر می‌رود، دست و پایش را می‌بندد و از طریق موبایل پسر با ارسال پیامک‌هایی خانواده پسر جوان تقاضای پول می‌کنند، پس از اینکه پولی دریافت نمی‌کنند، پس از سه روز که دست و پای این پسر جوان بسته است، در نهایت مادر دختر او را خفه می‌کند.

پس از تحقیقات صورت گرفته مشخص می‌شود، این مادر و دختر از این طریق چند پسر جوان دیگر نیز اخاذی کرده‌اند.

۷ هزار نفر (۵ هزار نفر از طریق فضای مجازی و حدود ۲ هزار نفر به صورت حضوری) این دادگاه نمایشی را مشاهده کردند، به گفته کارشناسان این نوع استقبال بیانگر خلا و نیاز برگزاری چنین مراسم های تخصصی برای دانشجویان رشته حقوق و کارآموزان وکالت است.

گفتنی است همزمان با برگزاری این دادگاه، جشنواره موت کورت در حوزه دعاوی کیفری مرکز وکلای قوه قضائیه افتتاح و تا دهه فجر ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا