ایرانجهان

حیاط دولت| از مطالبه برای نابودی رژیم صهیونسیتی تا اعلام نتایج آزمون دبیری

حیاط دولت| از مطالبه برای نابودی رژیم صهیونسیتی تا اعلام نتایج آزمون دبیری

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران با حضور در در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا،‌ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (26 مهر) هیات وزیران با حضور در در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

اسلامی: فاز دوم و سوم نیروگاه بوشهر در حال پیشرفت است

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیات دولت درباره فاز دوم و سوم نیروگاه بوشهر گفت: فاز دوم و سوم در حال پیشرفت است.

وی افزود: اوایل دولت سیزدهم در این پروژه‌ها کار محدود بود و حدود ۲۰۰ نفر فعالیت می‌کردند اما الان نزدیک سه هزار نفر در تمام بخش‌ها در حال فعالیت هستند.

وزیر کار: نرخ بیکاری از ۸.۹ درصد به ۷.۹ درصد کاهش یافت

سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیش از ظهر امروز نیز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: آمار اشتغال تابستان ۱۴۰۲ و مقایسه با میزان اشتغال تابستان سال ۱۴۰۱ است. بر اساس گزارش‌های رسمی که مرکز آمار ایران منتشر کرده است در تابستان ۱۴۰۲ تقریباً به نسبت تابستان سال گذشته ۹۰۷ هزار اشتغال جدید در این بازه زمانی ایجاد شده است.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۱ درصد به ۴۱.۶ درصد رسیده که نشان از افزایش ۶ دهم درصدی آن دارد. همچنین، نرخ بیکاری از ۸.۹ درصد به ۷.۹ درصد رسیده یعنی یک درصد کاهش داشته است.

وحیدی: هر شخص و کشوری که جنایت غزه را محکوم نکند، شریک جنایات است

احمد وحیدی وزیر کشور نیز با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله هولناک رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه گفت: حمله به بیمارستان غزه از هولناک‌ترین اتفاقاتی بود که روی داد و حتماً مصداق جنایت علیه بشریت است.

وی با بیان اینکه این جنایت نسل کشی به شمار می‌رود، ادامه داد: رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن‌ها که در این جنایت نقش آفرینی کردند در این جنایت بزرگ سهیم هستند و هر شخص و کشوری که جنایت غزه را محکوم نکند شریک جنایات است.

وزیر کشور در ادامه گفت: اینکه آمریکا ناوهای خود را به منطقه آورده نشانه ناتوانی رژیم صهیونیستی است و باید گفت رژیم صهیونیستی در مسیر فروپاشی و اضمحلال قرار گرفته است.

وزیر نفت: اتصال کارت بانکی به سوخت قطعی نیست

جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: درباره اتصال کارت بانکی به کارت سوخت در حال مطالعه‌ هستیم و این موضوع هنوز قطعی نیست.

وی افزود: بنزین سوپر داریم ولی کم است. در کلان‌شهرها در زمان وارونگی دما تلاش می‌کنیم سوخت یورو ۵ توزیع کنیم تا آلودگی کمتر هوا را شاهد باشیم.

سخنگوی دولت: جهانیان برای نابودی رژیم صهیونسیتی قیام کنند

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در فلسطین و بمباران بیمارستانی در غزه گفت: این رژیم تا دندان مسلح یک پادگان علیه بشریت و انسانیت، زنان و کودکان است. این جنایت‌ها و اقدامات وحشیانه‌ای که این رژیم کودک کش انجام می‌دهد هیچ جای دفاعی را برای هیچ انسان آزاده ای باقی نمی گذارد.

وی افزود: این جنایت‌ها در ذهن هر انسان آزاده ای یادآوری می کند که باید یک قیام جهانی برای نابودی این غده سرطانی اتفاق بیافتد.

اسماعیلی: پیگیر شناسایی و مجازات عاملان قتل داریوش مهرجویی هستیم

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 26 مهرماه) در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: من به جامعه هنری در ضایعه تاسف برانگیز درگذشت اقای داریوش مهرجویی را تسلیت عرض می‌کنم. آقای مهرجویی یکی از معتبرترین کارگردانان مولف در سینمای ایران بود. به طور مرتب با همکارانم در بخش‌های انتظامی و قضایی در ارتباط هستم تا هرچه سریع‌تر عاملان این جنایت شناسایی و به سزای عمل ننگین خود برسند.

منصوری: نامه های ارسالی مردم به دولت پیگیری‌ می‌شود

معاون اجرایی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: نامه‌های ارسالی که به مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از جانب مردم ارسال می‌شود، مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

زارع پور: فعلاً برنامه‌ای برای گران شدن اینترنت نداریم

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات با حضور در جمع خبرنگاران در مورد افزایش قیمت اینترنت گفت: به هر فراهم‌‎کنندۀ اینترنت ماهواره‌ای که قواعد ما را رعایت کند خوشامد می‌گوییم. فعلاً برنامه‌ای برای گران شدن اینترنت نداریم.

جبلی: اعزام خبرنگار ایرانی به غزه ممکن نیست

پیمان جبلی رئیس صداوسیما در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: امکان اعزام خبرنگار ایرانی صداوسیما به غزه برای پوشش اتفاقات اخیر منطقه نیست.

وی افزود: به هیج وجه امکان اعزام امدادگر و خبرنگار ایرانی به غزه نیست.

لطیفی: نتایج آزمون دبیری امروز یا فردا اعلام می شود

میثم لطیفی رییس سازمان اداری و استخدامی، پس از پایان جلسه هیات وزیران، در جمع خبرنگاران گفت: نتایج دبیری امروز یا فردا اعلام می شود.

رئیس سازمان استخدامی تصریح کرد: امروز یا فردا سازمان سنجش نتایج آزمون جذب دبیر را اعلام خواهد کرد. حدود ۱۵ هزار دبیر جدید خواهیم داشت، حدود ۱۰ هزار نفر هم تکمیل ظرفیت آموزگاری داریم.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا