اصفهان

برگزاری همایش «پرچمداران کربلای حسینی تا پرچمداران کربلای خمینی»

برگزاری همایش «پرچمداران کربلای حسینی تا پرچمداران کربلای خمینی»

اصفهان- همایش بزرگ «پرچمداران کربلای حسینی تا پرچمداران کربلای خمینی» در خیمه حسینی گلستان شهدا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، همایش بزرگ «پرچمداران کربلای حسینی تا پرچمداران کربلای خمینی» عصر پنجشنبه با حضور حجت‌الاسلام مهدی فوقی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، سردار مرتضی عمومهدی جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان و جمعی از مسئولان و ایثارگران در خیمه حسینی گلستان شهدا اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این همایش اظهار داشت: یکی از راه‌حل‌های مشکلات امروز نسل جوان زنده نگه داشتند یاد شهداست.

نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت انسجام ملی را تقویت می‌کند

وی در خصوص اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در میان عموم جامعه و گذشتن از حقوق فردی برای فداکاری و رسیدن به آرمان‌های والاتر، یکپارچگی و انسجام ملی را تقویت می‌کند.

برگزاری همایش «پرچمداران کربلای حسینی تا پرچمداران کربلای خمینی»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه گفت: پاسداشت و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران به‌عنوان صحنه‌سازان ایثار و مقاومت، باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

حجت‌الاسلام فوقی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید جایگاه خود را در هیئات مذهبی پیدا کند، خاطر نشان کرد: مجموعه‌های فرهنگی، هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی و مساجد آن را به‌طور ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

حرکت بی‌بدیل حماس تمام هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد

سردار مرتضی عمومهدی جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه در کنار شهدایی که با رشادت و ایثارگری از این خاک کشور دفاع کردند احساس آرامش می‌کنیم، گفت: صهیونیست‌ها سه دوره حکومت تشکیل دادند و در هر دوره از حکومت، رفتاری‌های زشت و کثیفی در حق مردم اعمال کردند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در مورد یهودیان با صراحت بیان کردند، مواظب باشید این یهودیان بدترین دشمنان برای مؤمنین هستند، عنوان کرد: در ۱۵ مهر ۱۴۰۲، بعد از ۷۰ سال مظلومیت و محرومیت، مردم فلسطین با کمک‌های که با گروه‌های اسلامی داشتند طوفان‌الاقصی را انجام دادند که شروع فروپاشی صهیونیست و پیروزی اسلام است.

جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اضافه کرد: حرکت بی‌بدیل حماس تمام هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد و جوانان فلسطین را به خودباوری رساند.

هیئات مذهبی باید حداقل ۵ برنامه با موضوع شهید وشهادت که ارتباط داشته باشد

در ادامه برنامه حجت‌الاسلام حسن بابایی دبیر شورای فرهنگ ایثار و شهادت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه برای اولین بار این طرح در استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: شورایی در استان در راستای ترویج شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد که با کارگروه اقشار و تشکل‌های مردمیِ شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، بعد از ۵ جلسه طرح عملیاتی «پرچمداران کربلای حسینی تا پرچمداران کربلای خمینی» در استان نام گرفت.

وی افزود: در همین راستا، آئین افتتاحیه این طرح را همراه با تجلیل از ۳۰ نفر از پیرغلامان و مداحان شاهد و ایثارگر استان اصفهان خواهیم داشت و در شهرستان‌ها این برنامه برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش «پرچمداران کربلای حسینی تا پرچمداران کربلای خمینی»

دبیر شورای فرهنگ ایثار و شهادت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۲۵۰ هیئت شناسایی شده است، بیان کرد: بر اساس این طرح، به مدت یک‌سال با همکاری تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برنامه‌های محوری تعیین شده، اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام بابایی ادامه داد: در طول سال این هیئات مذهبی حداقل ۵ برنامه باید با موضوع شهید وشهادت که ارتباط داشته باشد، اجرا کنند.

در پایان برنامه از ۳۰ نفر از پیرغلامان و مداحان شاهد و ایثارگر استان اصفهان تجلیل شد.

گفتنی است بنیاد شهید و امور ایثارگران، صداوسیما، شهرداری، اتاق‌های اصناف و بازرگانی، بسیج مداحان، شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و سایر دستگاه‌های عضو کارگروه اقشار و تشکل‌های مردمی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در برگزاری این آئین با اداره کل تبلیغات اسلامی همکاری داشتند./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا