ورزشی

بررسی بازی‌های باقی مانده استقلال و پرسپولیس/ دو استقلالی سد راه قهرمانی آبی‌ها

نساجی مازندران تنها حریف مشترک پرسپولیس و استقلال در ۶ هفته پایانی است که با هر دوتیم در قائمشهر بازی دارد.

چهارشنبه آینده ۱۲ اردیبهشت پرسپولیس در تهران میزبان سپاهان است و استقلال در تبریز به مصاف تراکتور می‌رود. خیلی‌ها هفته ۲۵ را حساس‌ترین هفته از رقابت‌های باقی‌مانده می‌دانند چراکه سپاهان و تراکتور از پرمهره‌ترین تیم‌های ایران محسوب می‌شوند و هر دو بازی سخت است.

هفته ۲۶ پرسپولیس در قائمشهر به مصاف نساجی می‌رود و استقلال در خانه میزبان ذوب‌آهن است. آبی‌ها در بازی رفت با تیم ربیعی یک- یک مساوی کرده بودند و پرسپولیس، نساجی را در تهران یک- صفر برده بود اما بازی در قائمشهر خیلی سخت‌تر است همان‌طور که بازی در تبریز سخت است.

هفته ۲۷ استقلال در تهران میزبان فولاد تیم سابق جواد نکونام است که در دیدار رفت با این حریف صفر- صفر کرده بود. پرسپولیس هم در حالی با هوادار باید در دستگردی بازی کند که بازی رفت را یک بر صفر برده بود و حالا هوادار با مسعود شجاعی تیم بهتری شده است.

هفته ۲۸ استقلال در قائمشهر به مصاف نساجی می‌رود. جایی که پرسپولیس هفته ۲۶ می‌رود. در واقع شاگردان ساکت الهامی یکی از تیم‌های تأثیرگذار در قهرمانی استقلال یا پرسپولیس هستند. در این هفته پرسپولیس هم در خانه میزبان استقلال خوزستان است که مثل نساجی برای بقا می‌جنگد و حتماً می‌دانید بازی با چنین تیم‌هایی چقدر سخت است (پرسپولیس در اهواز ۲-۲ کرده بود).

هفته ۲۹ استقلال میزبان گل‌گهر است که در بازی رفت با این تیم یک- یک کرده بود و پرسپولیس در قزوین به مصاف شمس‌آذر خواهد رفت. پرسپولیس با یحیی، شمس‌آذر را در تهران ۲ بر یک برده بود اما بازی در قزوین با وجود هواداران زیاد پرسپولیس در این شهر سخت‌تر است.

هفته آخر هم که استقلال احتمالاً باید در دستگردی و بدون تماشاگر برای قهرمانی با پیکانِ عنایتی بجنگد و پرسپولیس میزبان مس رفسنجان است که با محرم نویدکیا متحول شد و استقلال را از جام حذفی حذف کرد. در نهایت نمی‌توان گفت مثلاً بازی‌های استقلال سخت‌تر است و هر هفته امکان دارد یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی امتیاز بدهد. پیش‌بینی می‌شود جنگ قهرمانی حداقل تا هفته ۲۹ ادامه داشته و جذابیت کرکری‌ها ادامه‌دارباشد.

استقلال در ۶ هفته آخر به مصاف ۲ مربی استقلالی (ساکت الهامی و رضا عنایتی) می‌رود که بازی‌های سختی است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا