ورزشی

کره جنوبی و شش دهه حسرت!

تیم ملی فوتبال کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا، نسبت به دوره گذشته پیشرفت داشت و این بار به جای حذف در مرحله یک چهارم نهایی، در نیمه نهایی با جام وداع کرد.

بسیاری از علاقه مندان به فوتبال تصور نداشتند که کره جنوبی با این تعداد ستاره شاغل در لیگ‌های اروپایی، نتواند از پس اردن بر بیاید اما فوتبال است و هزار و یک اتفاق. شگفتی بزرگی رقم خورد و شاگردان عموتا، برای اولین مرتبه موفق شدند که به فینال معتبر ترین رقابت ملی قاره کهن، صعود کنند.

کره جنوبی در سال ۱۹۶۰ آخرین قهرمانی خود را در آسیا تجربه کرد و اکنون، حسرت قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، برای چشم بادامی‌ها شصت و چهار ساله شد.

پس از حذف این تیم تصور یک فینال رؤیایی و کلاسیک میان دو رقیب سنتی یعنی ایران و کره جنوبی از بین رفت و کسی فکرش را نمی کرد که اردن یک پای فینال این دوره باشد.

کره جنوبی که خودش دو مدعی بزرگ جام را کنار زد، به دست تیمی حذف شد که به نظر بیشتر کارشناسان شگفتانه جام هجدهم بود.

عملکرد مربی آلمانی کره در این دوره مخالفان بسیاری داشت. کلینزمن که در مصاحبه‌ مطبوعاتی پس از بازی اذعان کرد که باید از همین امروز، به فکر جام جهانی ۲۰۲۶ باشیم! یعنی او خیال رفتن ندارد اما موضع فدراسیون فوتبال کره هنوز مشخص نیست.

هر آنچه که در این مدت بر کره گذشت، طلسم شش دهه ای با مرد آلمانی هم شکسته نشد. سون و هم تیمی‌هایش دقیقا در مهم ترین بزنگاه یک قدم کم آوردند و نتوانستند نام خود را در تاریخ فوتبال ملی کره جنوبی، جاودانه سازند./باشگاه خبرنگاران آزاد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا