اجتماعی

اعتبار گذرنامه‌ها ۱۰ ساله می‌شود؟

اعتبار گذرنامه‌ها ۱۰ ساله می‌شود؟

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا از برگزاری جلسات مختلف مبنی بر افزایش مدت زمان اعتبار گذرنامه‌ها خبر داد و گفت در این زمینه منتظر تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی هستیم.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا سردار علی ذوالقدری در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از صدور بیش از ۴ میلیون و صد هزار جلد گذرنامه از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا با بیان اینکه گذرنامه بین المللی برای سفر به تمامی کشورها به جز رژیم صهیونیستی اعتبار دارد تصریح کرد: اعتبار گذرنامه بین المللی ۵ ساله است که با برگزاری جلساتی در وزارت کشور توافق شد که اعتبار گذرنامه بین‌المللی به ۱۰ سال افزایش یابد که این موضوع به تایید هیأت وزیران رسیده و هم اکنون جهت تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال گردیده است.

وی با بیان این مطلب که هر گذرنامه دارای یک شناسه است گفت: در داخل گذرنامه‌ها نیز مانند تمام کارت‌های معتبر چیپ یا شناسه‌ای وجود دارد که اطلاعات سجلی افراد در آن ذخیره شده و این یک روش متداول در تمام کشورهاست که نشان از پیشرفت کشور دارد.

سردار ذوالقدری مدت زمان درخواست تا دریافت گذرنامه را بین ۴ تا ۶ روز عنوان و خاطرنشان کرد: با ثبت درخواست افراد در دفتر پلیس+۱۰ مبنی بر صدور گذرنامه و ارائه مدارک ، مراتب به پلیس گذرنامه واصل شده که در مجموع این دو مرحله سه روز وقت می‌برد و در ادامه بسته به محل زندگی فرد که در کدام استان و شهرستان باشد می توان گفت که دریافت گذرنامه از ثبت درخواست تا تحویل درب منزل بین ۴ تا ۶ روز زمان می‌برد.

پایان پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا