اصفهان

اعتراف دشمن به برد بزرگ ایران

اعتراف دشمن به برد بزرگ ایران

اعتراف دشمن به برد بزرگ ایران

نائین_ امام جمعه نائین گفت: هدف دشمن از حملات تروریستی از بین بردن امنیت است و امروز قدرت سیاسی و اجتماعی ایران بر اراده دشمن غلبه کرده است‌.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو در نماز جمعه این هفته شهرستان نائین با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در حرم شاهچراغ (ع) شیراز، اظهار کرد: چندین اقدام تروریستی متفاوت در سال‌های اخیر در اماکن مذهبی کشور رخ داده و دشمن در این حوادث از اتباع تاجیکی و افغانستانی‌های تاجیکی استفاده کرده است.

وی در ادامه گفت: نقطه هدف این اقدامات تروریستی قبل از حوادث اخیر در اماکن و مناطق سیاسی رخ داده اما در حوادث اخیر این هدف به اماکن مذهبی تغییر پیدا کرده است.

امام جمعه شهرستان نائین با بیان اینکه هدف اصلی ترور در بررس حملات تروریستی اخیر دومین نکته مهم است، بیان کرد: در عملیات‌های تروریستی مانند حمله به مجلس شورای اسلامی و یا حمله به رژه اهواز، دشمن به دنبال ترور بود اما اکنون هدف غیر نظامیان هستند.

وی اضافه کرد: دشمن پیش از این از تابعیت‌های گوناگون و فریب خورده در حملات تروریستی استفاده می‌کرد اما اخیراً از اتباع افغانستانی استفاده می‌کند و باید موضوع تابعیت عاملان حملات تروریستی را در این بررسی در نظر گرفت.

مطهرخو با اشاره به قبول کردن عملیات‌ها توسط داعش، گفت: ایجاد تنش میان مردم ایران و مهاجران افغانستانی، انحراف توجه جبهه مقاومت از تمرکز بر رژیم غاصب صهیونیستی، تلاش برای تحریک و اختلاف افکنی میان شیعه سنی، هدف گیری امنیت ملی به عنوان اصلی ترین توفیق نظام اسلامی، تحت الشعاع قرار دادن اقدامات و موفقیت‌های گسترده دولت سیزدهم، زنده نگهداشتن شعله التهاب و تنش در جامعه و سرمایه گذاری دشمن بر روی داعش به عنوان یک گروه ضد جبهه مقاومت اهدافی است که دشمن با این حرکت و تغییر تاکتیک‌ها دنبال می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر انقلاب مبنی بر اینکه هدف دشمن از ایجاد این بحران‌ها از بین بردن امنیت است زیرا امنیت مبحثی است که ایران روی آن قسم می‌خورد، تصریح کرد: امروز قدرت سیاسی و اجتماعی ایران بر اراده دشمن غلبه کرده و دشمن متوجه شده که برای مقابله با ایران باید بیشتر هزینه دهد و این پیروزی‌ها حاصل ایستادگی مردم غیور، عزت‌مند و وفادار به انقلاب و شهدا در مقابل طراحی‌های پیچیده دشمن در حوادث اخیر است.

مطهرخو اضافه کرد: ایران با قدرت بالای امنیتی و اطلاعاتی خود اقدام به دستگیری عوامل دشمن و دوتابعیتی ها کرد و آنها امروز مجبور اند مقداری از پول‌های بلوکه شده ایران توسط استکبار جهانی را آزاد کنند و این آزادسازی پول‌های بلوکه شده به اذعان دشمن برد بزرگی برای ایران است.

وی با اشاره به سخنرانی پر اهمیت روز گذشته رهبر انقلاب، بیان کرد: خصوصیت انقلاب اسلامی، حاکمیت سیاسی اسلام در ایران است و آن چیزی که دشمن می‌خواهد مردم به اینکه امروز اسلام می‌تواند گره گشای دنیا و آخرت مردم باشد، اعتقاد پیدا نکنند.

مطهرخو اضافه کرد: مخالفت با ظلم و ظالم و یاری مظلوم، مخالفت با دست درازی به منافع و منابع ملت‌ها، اعتقاد به کرامت انسان‌ها، رفتار مسالمت آمیز با هرکشوری که بنای جنگ نداشته و حیله‌گر و فریبنده نیست از خصوصیات حکومت اسلامی است و باید آگاه بود که هر جا دشمن باشد، پاسداری ضرورت دارد.

وی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شهرستان تاریخی نائین، اظهار کرد: قطعاً حضور مسئولان ارشد نظام در شهرها به لطف خدا مایه برکت خواهد بود اما وزیر میراث فرهنگی چندی پیش در مصاحبه‌ای گفته بود که اگر مردم نخواهند امر به معروف و نهی از منکر بشوند، چه کسی را باید ببینند؟.

مطهرخو ادامه داد: آیا این سوال و بیان این مطلب توسط یک مسئول ارشد نظام اسلامی صحیح است؟؛ ایران با قدمت چند هزار ساله با آثار تاریخی بسیاری که فقط در شهرستان نائین هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است، مگر می‌تواند متولی نداشته باشد؟.

وی با اشاره به اینکه این میراث فرهنگی بدون متولی تخریب می‌شود، افزود: دین خداوند نیز در معرض تخریب، فساد و دزدی توسط کافران و دشمنان اسلام است و نمی‌شود دین خدا متولی نداشته باشد و احکام این دین تعطیل شود.

مطهرخو با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو واجب الهی و برهمگان واجب است، گفت: بنده به نشانه اعتراض وزیر میراث فرهنگی را در نائین همراهی نکردم و امیدوارم این مطلب به گوشی وزیر برسد و به ایشان این موضوع تذکر داده شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات و خواسته‌های مردم رسیدگی به وضعیت موجود است، گفت: راه اصلاح وضعیت، فقط و فقط امر به معروف و نهی از منکر درست و همگانی است و با بگیر و ببند اصلاح نمی‌شود اما برای برخی لازم است./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا