اصفهان

تشدید فعالیت بازرسی اصناف اصفهان در ایام ماه رمضان و عیدنوروز

تشدید فعالیت بازرسی اصناف اصفهان در ایام ماه رمضان و عیدنوروز

اصفهان – مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: طرح تشدید بازرسی و نظارت بر اصناف استان اصفهان ویژه نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان از ابتدای بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود.

جواد محمدی فشارکی اظهار کرد: طرح تشدید بازرسی و نظارت بر اصناف استان اصفهان ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ابتدای بهمن ماه سال جاری با تعداد ۹۰ نفر بازرس و ۲۴۰ نفر بازرس افتخاری از ابتدای صبح تا پاسی از شب به صورت کاملاً سرزده تا ۱۶ فرودین ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این طرح کالاهای ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان بیشتر مورد هدف است، افزود: در مراسم گرامی داشت هفته زن و روز مادر که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد، از بیست روز قبل از فرا رسیدن روز مادر ما در قسمت بازرسی و نظارت جلسات و مکاتبات مختلفی با نهادها و اصناف مختلف جهت کنترل و نظارت بیشتر بر بازار داشتیم.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه در هفته زن بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ بازرسی از اصناف صورت گرفت که ۲۲۰ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تشکیل شد، تصریح کرد: مهم‌ترین چالش‌هایی که بازرسان ما با آن در صنف‌های مختلف مواجه بودند به ترتیب عدم درج قیمت، گران فروشی و عدم ارائه فاکتور فروش و خرید از سوی واحدهای صنفی بود.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲۵۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه فعالیت در سراسر استان اصفهان وجود دارد که تعدادی هم واحد صنفی هستند که پروانه فعالیت ندارند، تاکید کرد: با اصنافی که بر روی کالاهای خود قیمت را درج و در معرض دید مشتریان قرار ندهند و یا گران فروشی کنند و یا اینکه ارائه فاکتور نکنند بدون کوچترین اغماضی و با قاطعیت در راستای منافع مردم برخورد خواهیم کرد و در این راستا نیز با هیچ فرد حقوقی یا حقیقی تعارف نخواهیم داشت.

محمدی با تاکید بر اینکه از اصناف فاقد پروانه تقاضا دارم هر چه زودتر برای گرفتن پروانه کسب اقدام کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد قاطعانه خواهیم کرد، گفت: در تأیید این موضوع مالکان واحدهای صنفی فاقد پروانه‌ای که بعد از سه بار به اخطارهای بازرسان اتاق اصناف استان اصفهان بی توجهی کنند، طبق ماده ۲۷ قانون نظام صنفی سریعاً پلمپ خواهیم کرد و در این مسیر قانونی از تهدید هیچ کسی دلهره نداریم.

وی بیان داشت: واحدهای صنفی که به هر دلیلی تغییر مکان داده‌اند نیز فاقد پروانه کسب و کار شناخته می‌شود و سریعاً باید در این رابطه اقدام کند تا پلمب شدن واحد صنفی وی جلوگیری به عمل آید.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با تقدیر از تعامل و همکاری دولت سیزدهم و مجموعه استانداری اصفهان با اصناف، تصریح کرد: اصلاح اخیر قانون نظام صنفی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی کار بسیار مهم و در جای خود قابل تقدیر است.

وی گفت: چالش‌هایی که اصناف کشور بیشتر با آن امروز روبه رو هستند به ترتیب عبارت اند از کم بودن درصد سودهای صنوف، بحث مهم مالیات بر اصناف و قانون مصوب سال ۱۳۹۲ که دولت را مکلف کرده بود مبالغی که از طریق جریمه‌های تعزیرات به خزانه واریز می‌شود نزدیک به یک سوم این مبلغ در تعزیرات، صمت و اتاق جهت تقویت هزینه‌های زیر ساختی پرداخت شود که عملاً تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

محمدی با تاکید بر اینکه توصیه می‌کنم که کسبه استان اصفهان به قوانین نظام صنفی کشور پایبند باشد، بیان داشت: از مردم استان اصفهان می‌خواهم از واحدهای صنفی خریداری به عمل آوردید که پروانه کسب داشته باشد، چرا که کسی که پروانه صنفی داشته باشد یعنی مقید به قانون هست و حتماً از محلی خریداری کنند که هم درج قیمت کرده باشد و هم به آنها فاکتور ارائه نمائید.

وی اضافه کرد: مردم استان اصفهان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی سریعاً با شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۰۳۱۳۲۳۵۲۰۱۲ به صورت شبانه روز تماس بگیرند و شک کنند که همکاران ما در حوزه بازرسی اصناف پاسخگو و پیگیری سوالات و نقطه نظرات آنان خواهد بود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان بیان داشت: با همکاری یک شرکت دانش بنیان اپلیکیش اتاق اصناف استان اصفهان جهت دسترسی عموم مردم ابتدای سال آینده رونمایی به عمل خواهد آمد تا مردم به راحتی بتوانند خدمت گذران خود در اتاق اصناف ارتباط و در جریان آخرین قیمت‌ها و فعالیت‌ها نیز قرار بگیرند و حتی ثبت شکایت کنند./خبرنگار مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا