ایرانجهان

رئیسی: باید کاری کنیم افراد متناسب با میزان‌ کارشان حقوق و مزایا بگیرند

رئیسی: باید کاری کنیم افراد متناسب با میزان‌ کارشان حقوق و مزایا بگیرند

رئیس‌جمهور گفت: ما باید در مسیر یک نظام عادلانه در پرداخت‌ها حرکت کنیم تا افراد متناسب با میزان‌ کارشان حقوق و مزایا بگیرند. برای تحقق این‌ نظام عادلانه هم مجلس و دولت و همه بخش‌ها باید دست به دست هم دهند و همفکری و تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در هجدهمین جشنواره شهید رجایی که روز شنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در دولت سیزدهم تصریح کرد: همه کسانی که مخلصانه در سراسر کشور تلاش می‌کنند و امیدآفرینی می‌کنند شایسته تقدیر و تشکر هستند.

وی با اشاره به تحول در نظام اداری ادامه داد: در گام دولت انقلاب اسلامی یک الزام انکارناپذیر داریم و آن‌هم تحول در نظام اداری کشور است.نظام اداری سازوکاری است که برای تحقق اهداف نقش آفرین است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: نظام اداری کارآمد و چابک و امید آفرین بسیار در تحقق اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی نقش دارد.

وی با بیان اینکه نظام اداری باید متناسب با نظام انقلابی باشد، تصریح کرد: آنچه ضرورت دارد و تحولی که باید انجام شود ممکن است با موانعی همراه باشد.

آیت‌الله رئیسی یکی از مشکلات نظام اداری را بروکراسی برشمرد و گفت: این درهم‌تنیدگی بخش اداری موجب کندی کار می شود ما به کار کارشناسی معتقدیم.دموکراسی یک‌همزاد دارد و آن‌هم بروکراسی است، این دو با هم متولد شدند.

وی ضمن توصیه به مدیران دولت از آنها خواست تا یک‌بار فرایندها را مورد بازنگاه و بازنگری قرار دهند و تأکید کرد: ما با یک پیچیدگی در نظام اداری مواجهیم که از سازمان استخدامی و سازمان بهره‌وری می‌خواهم مجاهدانه برای رفع این پیچیدگی و تسهیل کار مردم در ادارات تلاش کنند؛ مهمترین شاخصه در کار جهادی بعد از انگیزه و اندیشه سرعت‌بخشیدن به کار است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید به سازمان و سازوکاری چابک با افرایش بهره‌وری اندیشید، افزود: رشد اقتصادی باید همراه با دو رکن افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری باشد و این دو در کنار هم رشد اقتصادی را به ارمغان‌ می‌آورند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه افزایش بهره‌وی موجب رونق تولید در حوزه اقتصاد و رشد در تولید سبب افزایش اعتمادعمومی‌ و رضایت‌مندی نسبت به سازمان اداری و رشد سرمایه اجتماعی خواهد شد، تحقق این مهم را در گرو داشتن سازمان اداری چابک، کارآمد و سهل برای امور مردم دانست که در سایه توجه به کرامت مردم شکل می‌گیرد.

وی در ادامه با مخاطب قراردادن مدیران بر لزوم بازنگری در فرایندها و تحول نظام اداری برای افزایش خدمت‌رسانی به مردم تأکید کرد و گفت: تا عدم تحقق عینی و عملی یک امر، امر را انجام شدنی تلقی نکنید. برخی قرادادها که باید سیر خود را طی می‌کرد، با کندی مواجه شده و سیر تهیه برخی قرارداد از چند دولت هم عبور کرده است! مصرانه می خواهم از این سخنگاه به همه مدیران بگویم که سیر فرایندها و کارها را بازنگری کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به معطل ماندن کار مردم در ادارات به بهانه‌های مختلف، متذکر شد: تعطیلات نباید بهانه‌ای برای به تعویق افتادن کار مردم شود؛ چرا فرضاً روز چهارشنبه که اداره به مناسبتی تعطیل می‌شود و روز پنجشنبه هم تعطیل کاری است، باید کار مردم دو روز معطل بماند؟ اگر نیاز شد، روز کاری هفته یک ساعت بیشتر بمانید و کارها را انجام دهید.

آیت‌الله رئیسی پیگیری انقلابی امور را یکی از شاخص‌های شخصیتی و مدیریتی شهید رجایی دانست و گفت: باید با مردم بی‌واسطه صحبت کنید و کارسنجی نمایید. نباید از پیگیری امور خسته شد. یک‌سوم از تمام‌ پست‌های مصوب ادارات خالی است و این نشان می‌دهد که این پست‌ها ضرورت نداشته است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اول باید کار تعریف شده و بعد نیروی انسانی جذب شود، خاطرنشان کرد: رودربایسی‌ها را باید کنار گذاشت. اگر نیروی اضافی دارید به سازمان اداری استخدامی تحویل دهید تا کار مناسب برای آنها در نظر گرفته شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه باید نیروها کارآمدی داشته باشند، تأکید کرد: کرامت مردم باید رعایت شود و جلوی پای مردم برخاستن یکی از جلوه‌های کرامت است، احترام به مردم در پرتو سرعت‌بخشیدن به انجام‌ کار مردم است.

وی در ادامه از بانوان‌ که به‌رغم مشکلات موجود صادقانه مشغول کار و خدمت‌رسانی به مردم هستند و همچنین از کسانی که در نقاط محروم و مرزی با وجود محدودیت‌ها و محرومیت‌ها تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

رئیس‌جمهور، یکی از موانع در نظام اداری را رودربایستی عنوان‌ کرد و گفت: نیروها وقتی استخدام می‌شوند، خاطرشان جمع می‌شود که کار و حقوقشان تضمین شده و با حکم استخدامی فکر می‌کنند به مقصد رسیده‌اند و به علم افزایی و دانش افزایی توجه نمی‌کنند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه برای دانش افزایی و به‌روز شدن و افزایش کارآمدی کارکنان دولت تدبیر شود، لزوم تجدیدنظر در آموزش‌های ضمن خدمت را مورد تأکید قرار داد و متذکر شد: این آموزش‌ها کار علم افزایی دانشگاه را نمی‌کند ولی همین موضوع هم به دریافت مزایای سازمانی آنها گره خورده که باید این دیدگاه‌ در راستای افزایش دانش و تجریه و کارآمدی دستگاه‌ها تغییر کند.

وی با بیان اینکه مُصر هستیم تا کار جهادی و انقلابی برای افزایش بهره‌وری صورت گیرد، گفت: نباید حق کسی ضایع شود؛ کسی که پول و پارتی و ارتباطات ندارد، باید بتواند برای گرفتن حقش مراجعه کند و دچار لکنت زبان نشود. سازمان ادارای بدون تبعیض و فساد و تحقیر که حافظ کرامت انسانی افراد است، سازمان تراز انقلاب اسلامی و تراز نظریه دولت انقلابی و قابل تقدیر است.

آیت‌الله رئیسی نظام عادلانه پرداخت به کارکنان دولت را یکی از رسالت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: نظام عادلانه پرداخت باید تحقق یابد؛ اگر این نظام جای خود را به نظام‌ چانه‌زنی بدهد باعث تأسف است.

وی گفت: ما باید در مسیر یک نظام عادلانه در پرداخت‌ها حرکت کنیم تا افراد متناسب با میزان‌ کارشان حقوق و مزایا بگیرند. برای تحقق این‌ نظام عادلانه هم مجلس و دولت و همه بخش‌ها باید دست به دست هم دهند و همفکری و تلاش کنند.

به گزارش شهرضافردا ، در هجدهمین دوره جشنواره شهید رجایی از سال ۷۶ آغاز شده، ۲۵ دستگاه اصلی و سازمان مستقل، ۱۰۹ شرکت تابعه، ۱۸۷۲ واحد استانی و ۳ دستگاه قوه قضائیه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت هفته دولت و هجدمین جشنواره شهید رجایی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها تقدیر کرد که براین اساس در موضوع مردمی‌سازی دولت و بهره‌وری لوح و تندیس دستگاه برگزیده به وزارت نیرو اهدا شد.

‌در موضوع تبیین دستاوردهای دولت و اقناع افکارعمومی از وزارت نفت تقدیر شد.

در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و موصوع اقامه نماز تندیس و لوح دستکاه برگزیده به وزارت کشور تقدیم و لوح و تندیس دانشگاه برتر هم به دانشگاه ایلام اهدا شد.

همچنین در حوزه تسهیل و ایجاد اشتغال لوح و تندیس به سازمان بهزیستی کشور اهدا شد.

در اجرای اصول قانون اساسی دستگاهی حائز رتبه برتر نشد.

لوح و تندیس استاندار برگزیده نیز به استاندار زنجان اهدا شد.

همچنین رئیس جمهور از وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه برتر با اهدای لوح و تندیس برگزیده، تقدیر کرد.

میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور هفته گذشته در نشست خبری هجدهمین جشنواره شهید رجایی به مناسبت هفته دولت با اشاره به ارزیابی ۲۰۰۹ دستگاه اجرایی ‌در جشنواره شهید رجایی گفته بود: امتیازهایی که به دستگاه‌های مورد بررسی داده می‌شود،‌ در راستای ارتقای بهره‌وری و عدالت و برخورداری مردم از خدمات این دستگاه‌ها خواهد بود که در سامانه دولت‌سنج، این معیارها اعلام شده است.

لطیفی همچنین تاکید کرده بود: برای ارزیابی هر دستگاه‌ شاخص‌های عمومی و اختصاص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که ۱۳ شاخص کلان، ۱۰۱ سنجه و همچنین در ۵ محور این دستگاه‌ها ارزیابی می‌شوند و این شاخص‌ها به صورت دوسالانه مورد رسیدگی و ارزیابی قرار می‌گیرند./خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا