ایرانجهان

دریادار ایرانی: تجهیزات جدید امروز به منطقه سوم دریایی ارتش الحاق می‌شوند

دریادار ایرانی: تجهیزات جدید امروز به منطقه سوم دریایی ارتش الحاق می‌شوند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز در سواحل زیبای مکران و بندر کنارک شاهد الحاق و رونمایی از آخرین دستاوردها به حوزه نیروی دریایی ارتش در بخش سامانه‌های موشکی برد بلند و سامانه‌های پهپادی در حوزه‌های مختلف و بالگردهای اطلاعاتی و جنگ الکترونیک خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا ، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (یکشنبه، سوم دی‌ماه) در گفتگوی تلویزیونی با شبکه خبر سیما، گفت: امروز در سواحل زیبای مکران و بندر کنارک شاهد الحاق و رونمایی از آخرین دستاوردها به حوزه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری ایران در بخش سامانه‌های موشکی برد بلند و سامانه‌های پهپادی در حوزه‌های مختلف شامل شناسایی، انهدامی و جنگالی خواهیم بود. همچنین؛ سامانه‌های بالگردی که برای اولین بار به سامانه‌های جنگالی و اطلاعاتی تجهیز شده‌اند نیز امروز رونمایی و الحاق می‌شوند.

وی افزود: یک یدک‌کش بندرگاهی و لنگرگاهی نیز امروز به منطقه سوم دریایی نبوت نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود.

دریادار ایرانی بیان کرد: این دستاوردها امروز با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به توان رزمی و عملیاتی ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش و منطقه سوم دریایی نبوت در کنارک الحاق خواهد شد.

الحاق موشک‌های کروز دریایی طلائیه و نصیر به منطقه سوم دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به موشک کروز دریایی طلائیه به نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: سامانه موشکی طلاییه با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر بعنوان یک موشک کاملاً هوشمند در طول عملیات پروازی خود امکان این را دارد تا به صورت هوشمندانه و از طریق سامانه مادر اهداف جدیدی برای آن تعریف شود. یعنی امکان تغییر هدف اولیه پیش‌بینی شده برای موشک هنگام عملیات پروازی وجود دارد و طلائیه در طول مسیر می‌تواند برنامه پرواز پیچیده‌ای را انتخاب و به سمت هدف حرکت کند. به نحوی که غافلگیری را در بالاترین سطح ممکن انجام دهد و با دشمن درگیر شود.

وی افزود: سلاح دیگری که امروز به منطقه سوم دریایی نبوت الحاق خواهد شد، موشک کروز دریایی نصیر است. این موشک با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر یک موشک کاملاً هوشمند است و از توانمندی بسیار بالا در زمینه عملیات‌های انهدامی برخوردار است. این موشک بر روی یگان‌های موشک انداز در ترکیب مختلف ساختاری و یگانی در حال نصب است که امروز یک فروند از آن که بر روی ناو موشک‌انداز مستقر در بندر کنارک نصب شده، رونمایی خواهد شد.

ورود بالگردهای اطلاعاتی و جنگ الکترونیک به سازمان رزم نیروی دریایی ارتش

دریادار ایرانی با اشاره به سایر تجهیزاتی که قرار است امروز به منطقه سوم دریایی ارتش الحاق شود، عنوان کرد: سامانه‌های جنگ الکترونیک در حوزه خود حفاظتی و اقدامات غیر از مقابله گرم قطعاً بیشترین کمک را به ما می‌کنند که ما این حوزه را در بخش بالگردی در اختیار نداشتیم و در این راستا، صنایع دفاعی کشورمان برای اولین بار موفق شدند تا تجهیزات کاملاً به روز در ابعاد مختلف را آماده و بر روی این بالگرد نصب کنند. امروز اولین بالگرد مجهز به آن رونمایی می‌شود و در آینده نیز، این سامانه بر روی همه بالگردها نیز نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: یک بخش هم در حوزه فریب و مقابله با انواع موشک‌ها با حساسه‌های مختلف است که سامانه مختص به آن نیز روی این بالگرد نصب است.

اهمیت استفاده از بالگرد اطلاعاتی در دریا

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: در خصوص بالگرد اطلاعاتی از آنجایی که اطلاعات نقش مهمی در حوزه‌های مختلف دارد. در حوزه اطلاعاتی بخش اطلاعات سفید را داریم که یکی از وظایف نیروی دریایی راهبردی ارتش در عمق اقیانوس است و در حوزه تامین امنیت و ایمنی دریانوردان عزیز فعال بوده و بسیار کمک کننده است.

وی افزود: ما از فواصل دورتر امکان شناسایی و رهگیری را در اختیار خواهیم داشت. همچنین، این بالگردها در عملیات‌های مختلف به طور تخصصی در حوزه رزم دریایی در عمق دریا می‌تواند بیشترین کمک را به ما انجام داده و اطلاعات را در سه حوزه چشمی، سامانه‌ای و تشخیص دوست از دشمن دریافت و ارسال کند.

دریادار ایرانی در پایان گفت: همه این تجهیزات توسط صنایع دفاعی کشور طراحی و تولید شده است که قطعاً نقش جوانان، دانش بنیان‌ها، دانشمندان و متخصصان و همچنین صنایع دفاعی که شبانه روزی در این حوزه فعال هستند، موثر بوده است و با افتخار همه این تجهیزات ایرانی است.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا