اجتماعی

وزیر بهداشت: موفقیت‌های دانشجویان در عرصه‌های علمی و حمایت از مقاومت ارزنده است

وزیر بهداشت: موفقیت‌های دانشجویان در عرصه‌های علمی و حمایت از مقاومت ارزنده است

موفقیت‌های مکرر دانشجویان ایران اسلامی در عرصه های علمی و پژوهشی و همزمان با آن بصیرت، آگاهی و واکنش آنان نسبت به رویدادهای داخلی و بین المللی به ویژه در حمایت از فلسطین بسیار ارزنده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، متن پیام بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت ١٦ آذر «روز دانشجو» پیامی صادر کرد. متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سالگرد حماسه ۱۶ آذر و روز دانشجو را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور به ویژه دانشجویان عزیز مسلمان و انقلابی ایران اسلامی تبریک می‌گویم.

نقش دانشجویان در همه جوامع فراتر از دیگر اقشار اجتماعی است و این تمایز به دلیل تقارن فرصت جوانی و دانش اندوزی با روحیه عدالت طلبی، آزاداندیشی و تحول خواهی به سوی تحقق آرمان ها و فضایل انسانی است.

در جمهوری اسلامی ایران که از اهداف متعالی اسلامی و مردمسالاری دینی برخوردار است، خصائص دانشجویان و محیط دانشجویی همسو با باورهای عمیق دینی مردم، اثرگذاری بیشتر و‌ گسترده تری در قیاس با دیگر جوامع دارد.
جنبش دانشجویی در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌ خود، همواره ضد استکبار، ضد سلطه و به شدت عدالتخواه بوده است.

اکنون نیز انتظار از دانشجو و دانشگاه آن است که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشند: نخست، جریان علم و تحقیق و دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌های اسلامی و انقلابی.

دانشجو و دانشگاه باید بتوانند جنبش نرم‌افزاریِ همه‌جانبه و عمیقی را در اختیار کشور و ملت عزیزمان بگذارند تا کسانی که اهل کار و تلاشند، با پیشنهادها و نوآوری های علمیِ خود بنای حقیقی جامعه ای آباد و عادلانه مبتنی بر تفکّرات و ارزشهای اسلامی را بالا ببرند.

خوشبختانه موفقیت‌های مکرر دانشجویان ایران اسلامی در عرصه های علمی و پژوهشی که سهم مهمی در پیشرفت‌های کشور داشته‌ و همزمان با آن بصیرت، آگاهی و واکنش آنان نسبت به رویدادهای داخلی و بین المللی به ویژه در حمایت از مقاومت اسلامی در فلسطین و سایر نقاط جهان، بسیار پراهمیت و ارزنده است.

اینجانب ضمن ادای احترام به روح بلند شهدای دانشجو و با سپاس از دانشجویان عزیز و گرانقدر حوزه سلامت که ایثارگرانه در کنار مدافعان سلامت خالق لحظات و روزهای ماندگار خدمت بوده اند، روز دانشجو را به همه جویندگان دانش و معرفت تبریک و تهنیت می گویم و برای فرزندان عزیزم در همه مراکز علمی و دانشگاهی به ویژه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، آرزوی سلامت و توفیق روز افزون دارم.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا