اجتماعی

نشانه‌های اضطراب از دیدگاه طب سنتی

نشانه‌های اضطراب از دیدگاه طب سنتی

عضو کمیته پژوهشی معاومنت طب سنتی وزارت بهداشت گفت: درصد زیادی از بیماری‌های روحی و روانی که در جامعه ما وجود دارد افسردگی و اضطراب است و دیوانگی تلقی نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، مرتضی مجاهدی عضو کمیته پژوهشی معاومنت طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو به مناسبت هفته سلامت روان پیرامون راهکارهای کاهش استرس و اضطراب در طب ایرانی گفت: مراجعه به روانپزشک در بخشی از لایه‌های جامعه ما یک افت ارزشی محسوب می‌شود.

وی افزود: همانطور که جسم انسان بیمار می‌شود روح انسان نیز نیازمند بهداشت است و قبل از بیمار شدن روح انسان باید به روانپزشک مراجعه کرد.
عضو کمیته پژوهشی معاومنت طب سنتی وزارت بهداشت اظهار کرد: درصد زیادی از بیماری‌های روحی و روانی که در جامعه ما وجود دارد افسردگی و اضطراب است و دیوانگی تلقی نمی‌شود.

مجاهدی متذکر شد: هر انسانی در هر زمان که احساس کرد بیش از حد معمول به خاطر شرایط محیطی اطراف خود اذیت می‌شود و حال روحی و روانی خوبی ندارد بهتر است که به روانپزشک مراجعه کند.

وی درمورد تفاوت استرس و اضطراب گفت: از نظر پزشکی، اضطراب یک اختلال در سیستم سلامت است که در حالت عادی هم شخص دچار آن می‌شود و اگر شدید شود تبدیل به بیماری خواهد شد اما استرس، به معنای فشار است و هرگونه فشار روحی و روانی که به انسان وارد شود اعم از فشار اقتصادی، تحصیلی و عاطفی استرس محسوب می‌شود.

عضو کمیته پژوهشی معاونت طب سنتی وزارت بهداشت ادامه داد: فردی که از سلامت روانی برخوردار است کمتر دچار استرس می‌شود و کسی که دچار ضعف سلامت روانی است هم با کوچکترین استرس دچار اختلال اضطراب و یا افسردگی خواهد شد.

مجاهدی، اختلال در خواب، غذا خوردن و انجام کارهای عادی و نگرانی‌های مکرر و بی مورد از اتفاقات بد را از نشانه‌های اضطراب برشمرد و گفت: رویکرد طب ایرانی به انسان به عنوان اشرف مخلوقات است و الان طب رایج و کشورهای دنیا هم به این موضوع رسیدند که بحث سلامت معنوی بسیار مهم است و عقیده معنوی و باورهای ارزشمند انسان درمورد زندگی و امیدواری به وجود خالق یکتا مانع بسیاری از بیماری‌های اضطرابی و غیره می‌شود و به سلامت روح و روان انسان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه خواب سرشب تأثیر بسزایی در آرامش روحی و روانی انسان دارد افزود: متأسفانه فضای مجازی و موبایل‌ها باعث شده که افراد به موقع نخوابند درصورتیکه افراد از ساعت ۱۱ شب باید وسایل ارتباطی را خاموش کنند و بخوابند.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا