ایرانجهان

رئیسی در دیدار خاخام‌های یهودی ضدصهیونیسم: جنایات داعش مورد تأیید هیچ مسلمانی نیست

رئیسی در دیدار خاخام‌های یهودی ضدصهیونیسم: جنایات داعش مورد تأیید هیچ مسلمانی نیست

رئیس‌جمهور، گفت: داعش را مسلمان نمی‌دانیم ولو پرچم «لاالله الا الله» دستشان باشد، جنایاتی که داعش کرد، مورد تأیید هیچ مسلمانی نیست و نمی‌شود گفت آن‌ها مسلمان هستند.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، خاخام‌های ضد صهیونیسم جنبش «نتوریا کارتا» در هتل محل اقامت رئیس‌جمهور در این شهر نیویورک، مقر سازمان ملل متحد با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دیدار کردند.

رئیسی در این دیدار، در سخنانی، گفت: دیده‌ام جمعی از شما یهودیان ضد صهیونیسم هستند که این خیلی خوب است؛ امروز صبح هم در جلسه با رهبران ادیان گفتم با یهودیت و تورات مشکلی نداریم.

وی افزود: یهودیان در ایران اعمال دینی خود را انجام می‌دهند و آزاد هستند، مشکل ما با صهیونیست‌هاست و معتقدیم همچنان که ظلم‌کردن به مردم در پوشش یهود بسیار بد است، در پوشش مسیحیت هم اگر به مردم ظلم شود، بد است و اگر کسی در پوشش اسلام هم ظلم کند، بد است.

رئیس‌جمهور افزود: به همین دلیل داعش را مسلمان نمی‌دانیم ولو پرچم «لاالله الا الله» دستشان باشد، جنایاتی که داعش کرد، مورد تأیید هیچ مسلمانی نیست و نمی‌شود گفت آن‌ها مسلمان هستند.

رئیسی خطاب به خاخام‌های ضد صهیونیسم در نیویورک، اظهار، کرد: صهیونیست‌ها می‌خواهند چهره یهودیت را خراب کنند، در حالی که معتقدیم یهودیان غیر از صهیونیست‌ها هستند و این کارِ شما که اعلام می‌کنید یهودی، ولی ضدصهیونیست‌ها هستید، کار پسندیده‌ای است.

یکی از خاخام‌های یهودی نیز در این دیدار، گفت: ایران همیشه جامعه یهودیان ایرانی را حتی تا امروز مورد حمایت قرار داده است و در آزادی کامل به سر می‌برند، فقط فرق می‌گذارید بین ملی‌گرایی به نام صهیونیسم، که ارتباطی به مذهب و باور ما ندارد.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا