اجتماعی

بسیاری از کالاهای خارجی مهندسی معکوس شدند

بسیاری از کالاهای خارجی مهندسی معکوس شدند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه گفت: ما دستاوردهای انقلاب را نتوانسته‌ایم آنطورکه بوده روایت کنیم؛ به بسیاری از موضوعات در کارخانجات توجه نکردیم کما اینکه بسیاری از محصولات خارجی را همین کارگران ما مهندسی معکوس کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه امروز سه شنبه 10 بهمن ماه 1402 در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد،گفت: جامعه هدف ما ۱۵ میلیون نفر از جامعه کار و تولید هستند و اگر با خانواده آنها حساب کنیم بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور ما را در بر می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه با اشاره به برنامه‌های این معاونت در دهه فجر اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن دهه فجر ما به دنبال این هستیم که برنامه‌های اعیاد شعبانیه و دهه فجر را در فضاهای کارگری دنبال کنیم و شادی آفرینی را در آنجا برپا کنیم.

وی امید آفرینی را یکی از مسائل مهم کشور دانست و گفت: امید آفرینی مهم است رهبری در بیانیه گام دوم اشاره می کنند که چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد و وقتی از آینده صحبت می کنند تاکید ایشان بر نگاه خوش بینانه به آینده است،امیدافرینی در این بیانیه مهم بوده و این امید آفرینی مساله اصلی ما است..

وی اضافه کرد: کارکنان و کارگران می خواهند کار کنند امید آفرینی کنند و باید با همه ابزارها این امید آفرینی را تحسین کرد. ما دستاوردهای انقلاب را نتوانسته ایم آن طور بوده که روایت کنیم به طوری که بسیاری از موضوعات را در کارخانجات توجه نکردیم کما اینکه بسیاری از محصولات خارجی را همین کارگران ما مهندسی معکوس کرده اند.

چکشیان گفت: هیچ حادثه و واقعه ای نمی تواند مستقل از روایت آن بیان شود و اگر بزرگترین اتفاقی هم بیفتد و روایت درستی نداشته باشد نمی تواند به درستی به گوش مردم برسد. از این رو خبرنگاران نقش مهمی را در جنگ روایت ها دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه یکی دیگر از اهداف این ستاد را حضور در انتخابات دانست و ابراز کرد: کمک به مشارکت و پرشور شدن انتخابات یکی از اهداف ما است، رهبری در بیانیه گام دوم می فرمایند یکی از دستاوردهای انقلاب عنصر اراده و حرکت کلی است و این عنصر در پیروزی و سازندگی و جنگ‌های فرهنگی و اقتصادی بسیار موثر است. هر جایی توانستیم مردم را وارد کنیم موفق بوده ایم.

وی ابراز کرد: برخی از برنامه هایی که در کمیته عنوان شده عبارت است از برگزاری میز خدمت، برگزاری مسابقات ورزشی مختلف در میان کارگران.همچنین افتتاح پروژه های مختلف و برنامه شیفت ایثار را دنبال می کنیم.

چکشیان یاد آور شد: یکی‌از مسائل مهم ما این است که باید به سلامت روان توجه کنیم و اگر به این مهم توجه نشود نمی توان به سرانه تولید بالا رسید. به این صورت که ما هر جایی در نیروی کار توجه کردیم آن سرمایه گذاری ماندگار بوده است.

وی به برخی برنامه های این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: ما اولین جشنواره اتقان را داریم که بتوانیم در شعر و … اقداماتی را داشته باشیم. در این دو سال ۴۳۴ خانه فرهنگ کار را افتتاح کرده ایم. هنچنین خانه فرهنگ کار پایش مجدد شدند تا دچار انحراف کاری و ماموریت نشوند.

وی اضافه کرد: در جشنواره امتنان که همیشه با حضور رئیس جمهور برگزار می شود و کار که شناسایی کارگران نخبه است و دو این دو سال ۱۲۲ هزار مارکر نخبه شناسایی شده و از حدود ۳۰ نفر از آن در اردبیهشت ماه قدردانی می شود.

چکشیان گفت: در خانه های بهداشت کارگری در این دو سال افتتاح ۹۴۸ خانه بهداشت در بنگاه های ۵۰ تا ۵۰۰ کارگر را داشته ایم. در ایستگاه های بهگر حدود ۲۳۸۴ ایستگاه راه اندازی شده و رشد خوبی را داشته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه عنوان کرد: قرارگاه جوانی جمعیت را در وزارتخانه راه اندزای کرده ایم و تمامی سازمان‌ها عضو هستند و اقداماتی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: اولین دوره مسابقات ورزشی به صورت ملی برگزار شده است و تلاش می کنیم لیگ ورزشی کارگری را راه اندازی کنیم.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا