ورزشی

بازیکن ۵۶ هزار دلاری حالا ۵۶۰ هزار دلار از استقلال می‌خواهد!/ جریمه آبی‌ها با این نامه خصوصی کم می‌شود؟

استقلال با یک معضل بزرگ مواجه شده که اگرچه از بابت مجوز حرفه‌ای امسال دردسری برایش درست نمی‌کند اما دیر یا زود باید این مبلغ را در صورت محکومیت مجدد، بپردازد.

عزیزبک آمانوف بازیکن ازبکستانی استقلال در زمستان سال ۱۴۰۱ وقتی برایش مسجل شد ریکاردو ساپینتو به او اعتقادی ندارد، پاسپورت خود را گرفت و بدون اطلاع دادن به باشگاه استقلال شبانه به سوی استانبول پرواز کرد. بعد از این اتفاق گروهی از مدیران وقت این باشگاه مدعی بودند با او به طور جدی برخورد می‌شود و وقتی خبر آمد که این بازیکن ازبکستانی قراردادش را به صورت یک جانبه فسخ کرده، استقلالی‌ها تاکید داشتند با توجه به اینکه او بدون اطلاع دادن به باشگاه استقلال رفته، نه تنها فسخ قراردادش قانونی نیست بلکه استقلال شکایت می‌کند و از او غرامت هم خواهد گرفت اما این ادعای استقلال مورد پذیرش فیفا قرار نگرفت و در زمستان همان سال ۱۴۰۱ فدراسیون جهانی فوتبال برای عزیزبک کارت بازی صادر کرد تا او به تیم نسب قارشی ازبکستان بپیوندد! از طرف دیگر، شکایت این بازیکن از استقلال هم مورد پذیرش کمیته انضباطی فیفا قرار گرفت و حالا باشگاه استقلال با احتساب مطالبات این بازیکن غرامت مد نظر او و هزینه‌های دادرسی باید چیزی حدود ۵۶۰ هزار دلار بپردازد! رقمی که با توجه به قیمت کنونی ارز بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان می‌شود.

از توافق ۵۶ هزار دلاری تا غرامت ۵۶۰ هزاری!

عزیزبک آمانوف اصلاً در پازل تاکتیکی ریکاردو ساپینتو قرار نداشت و سرمربی سابق استقلال با رفتارش این مسئله را ثابت کرده بود. این بازیکن آذر ماه سال ۱۴۰۱ به مدیران باشگاه استقلال گفت ۱۱۲ هزار دلار طلب دارد و حاضر است با دریافت نصف آن یعنی ۵۶ هزار دلار، به طور توافقی جدا شود ولی یکی از مدیران اسبق استقلال که حالا دیگر سمتی در این باشگاه ندارد، مانع انجام چنین کاری شد و به سایر اعضای کادر مدیریتی گفت می‌توان با فروش عزیزبک نه تنها این ۵۶ هزار دلار را جبران کرد بلکه مبلغی هم برای خود باشگاه درآمدزایی کرد! همین مسئله موجب شد استقلالی‌ها با درخواست آمانوف مخالفت کنند و این بازیکن هم وقتی دید موعد دریافت دستمزدش گذشته و باشگاه به اخطارهای او اعتنا نکرده است، شبانه از استقلال رفت و تمام مدارک را در اختیار فیفا گذاشت تا علیه این باشگاه حکم بگیرد!

نامه خصوصی

احتمال دارد استقلال متاسفانه در پرونده عزیزبک هم مانند قضیه شفر و استراماچونی بازنده خواهد شد ولی کادر مدیریتی باشگاه تمام تلاش خودشان را می‌کنند تا حداقل از شدت خسارت بکاهند. استقلالی‌ها نامه‌ای را برای فیفا ارسال کرده و در آن تاکید کرده‌اند آمانوف بعد از اینکه با استقلال فسخ کرد، بدون تیم نماند و بلافاصله با باشگاه نسف قارشی ازبکستان قرارداد بست بنابراین طبق قانون فیفا نمی‌تواند در آن واحد از دو باشگاه بابت یک زمان معین قراردادی پول بگیرد و رقمی که از باشگاه نسف قارشی گرفته باید از ۵۶۰ هزار دلاری که استقلال در قدم اول محکوم شده است، کاسته شود البته فیفا هنوز به این درخواست استقلال جواب نداده و قرار شده حکم پیرامون این پرونده تا ۱۵ اردیبهشت صادر شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا