اصفهان

سرانه ورزشی دانش آموزان اصفهان از ۱۲ متر به ۲ متر رسید

سرانه ورزشی دانش آموزان اصفهان از ۱۲ متر به ۲ متر رسید

اصفهان- مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با بهره برداری از ۱۵۰ پروژه ورزشی در کمتر از دو سال، سرانه ورزشی دانش آموزان از ۱۲ متر به ۲ متر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ابراهیمی بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در یک مقطعی مدارس مَحرم ساز مطرح شد اما متأسفانه عملیاتی نشد هر چند در مدرسه معارف ما نامحرمی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از ۳۰ هزار کلاس درس، ۱۰ هزار کلاس در سطح استان اصفهان نیاز به نوسازی و به سازی دارد، افزود: امروز خیران مدرسه ساز نه تنها در ساخت مدرسه بلکه تعمیرات و به سازی و تجهیزات و حتی در حوزه فرونشست وارد شده‌اند.

ابراهیمی از برگزارش ۲۶ جشنواره خیرین مدرسه ساز خبر داد و افزود: تعداد پروژه‌های خیر ساز بالغ بر ۴۲۵ پروژه است که پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه موتور عدالت آموزشی با خیران مدرسه ساز اجرایی خواهد شد، افزود: خوشبختانه در برنامه هفتم اعتبار بسیار خوبی را برای اتمام طرح‌های نیمه تمام اجرایی کردند.

ناصر فتحی، مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان با ورود خیران به نوسازی و به سازی مدارس تحت فرونشست گفت: تاکنون در به سازی ۹ مدرسه تحت فرونشست خیران وارد شدند که با تخصیص بودجه دولتی هزینه به آنها برگردانده شود.

وی افزود: امسال حدود چهار هزار میلیارد ریال بودجه برای تکمیل پروژه‌های در تعهد دولت اختصاص یافته است.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیران مدرسه‌ساز اصفهان از هدفگذاری برای جذب تعهد ۲۰ هزار میلیارد ریالی در بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان خبر داد.

مجتبی ملااحمدی افزود: در جشنواره دوره قبل در سال گذشته، مجموع تعهد خیران برای ساخت فضاهای آموزشی در استان ۱۰ هزار میلیارد ریال بود که در این مدت پس از انعقاد توافق‌نامه‌های مربوطه، بسیاری از پروژه‌ها اجرا شد و در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین رویکرد مهم دیگر در این جشنواره، انعقاد تفاهمنامه با اتاق بازرگانی برای احداث و تجهیز هنرستان‌های در جوار صنعت است زیرا ٧٠ درصد خیران مدرسه‌ساز استان عضو اتاق بازرگانی یا از فعالان اقتصادی منطقه هستند.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیران مدرسه‌ساز اصفهان افزود: در این راستا یکصد هنرستان در کنار یکصد واحد صنعتی استان با تاکید بر موضوع مسؤولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی احداث و تجهیز خواهد شد.

وی از جمله دیگر اهداف این جشنواره را توسعه مدارس «نیک اندیشان» عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر ۳۶ باب مدرسه در استان با همت عمومی خیران به صورت مشارکتی و با پرداخت مبالغ کم احداث شده است.

ملااحمدی یادآور شد: مدارس نیک‌اندیشان، حس عمومی برای ساخت مدرسه را برای تمام اقشار جامعه در هر سطح مالی فراهم می‌کند.

وی با پیش بینی احداث مدارس «آینده» گفت: این مدارس به دور از ساختار سنتی مدارس فعلی و بر اساس نیازهای جامعه و با در نظر گرفتن حفظ محیط زیست و سبک سازی در بکارگیری مصالح، در دستور کار مجمع قرار خواهد گرفت.

ملااحمدی خاطرنشان کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز اصفهان از سال ۷۸ تأسیس و اکنون دارای ۲ هزار عضو خیر است که در این مدت ۱۳ هزار کلاس درس ساخته و به آموزش و پرورش تحویل داده‌اند.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز اصفهان، برابری عدالت آموزشی است، گفت: جذب خیران برای ساخت مدرسه در دیگر استان‌های کشور نیز در دستور کار این جشنواره قرار دارد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا