ورزشی

پشت پرده شکست استقلال مقابل سپاهان؛ نکونام دقیقا از کجا ضربه خورد؟

استقلال در فصل جدید، توانسته دوباره استحکام خود را به دست آورد اما خریدهای این تیم، برای جبران خلاقیت از دست رفته کافی نبوده‌اند.

استقلال پس از ۲ برد پیاپی در لیگ بیست‌وسوم، مقابل سپاهان شکست خورد. استقلالی‌ها که فصل پیش را هم با شکست مقابل سپاهان آغاز کرده بودند، در نقش جهان نمایش بدی نداشتند اما روی یک اشتباه عجیب از ایمان سلیمی، نتیجه را واگذار کردند. تیم نکونام در ۳ هفته اخیر، دو روی مختلف داشته است. نمایش خوب دفاعی و نمایش نه‌چندان قدرتمند هجومی، باعث تردید و امیدهای زیادی درباره آینده آن‌ها در ادامه فصل شده است.

کاپیتان در اوج

حسین حسینی در ۲ فصل گذشته، روزهای کاملا متفاوتی را تجربه کرد. او در لیگ بیست‌ویکم، یکی از ستاره‌های تیم فرهاد مجیدی در مسیر فتح لیگ برتر بود اما فصل قبل، اوضاع برای او خوب پیش نرفت. حسینی در دربی رفت و دربی جام حذفی، بخاطر گل‌هایی که خورد زیر تیغ انتقادات زیادی قرار گرفت. جواد نکونام هم این فصل، قصد داشت دروازه‌بان جدیدی برای تیمش به خدمت بگیرد. ناکامی استقلال در خرید دروازه‌بان، باعث ماندگاری حسینی شد. حسینی هم در تیم نکونام، توانسته دوباره به روزهای خوبش برگردد. او در دو بازی ابتدایی فصل با صنعت نفت و ملوان، کلین شیت کرد. مهار پنالتی او در بازی با ملوان، به استقلال فرصت پیروزی داد. حسینی در آن مسابقه بهترین بازیکن زمین از دید متریکا شد. این هفته مقابل سپاهان، باز هم حسینی نمایشی خوب ارائه کرد و توانست پنالتی رضا اسدی را بگیرد. هر چند اسدی، در ریباند توانست سرانجام قفل دروازه استقلال را بشکند. نمایش‌های خوب حسینی در این ۳ هفته، استقلالی‌ها را به تکرار خاطرات فصل قهرمانی، امیدوار می‌کند.

سد محکم نکو

جواد نکونام در نساجی و فولاد، به خط دفاع قدرتمند تیمش مشهور بود و به همین دلیل هم، با کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی مقایسه می‌شد. نکونام توانسته همین استحکام را، به دفاع استقلال هم منتقل کند. استقلالی‌ها در سه هفته اخیر، موقعیت چندانی در جریان بازی به حریفان‌شان نداده‌اند. تنها موقعیت‌های مهم حریفان استقلال در ۳ هفته اخیر، پنالتی‌های ملوان و سپاهان، روی اشتباهات فردی بودند. ملوان به جز ضربه پنالتی، فقط یک شوت به سمت چارچوب استقلال زد. صنعت نفت هم مقابل استقلال، ۳ شوت داخل چارچوب داشت. در صورتی که تمرکز مدافعان استقلال بیشتر شود و آن‌ها خطاهای عجیب در داخل محوطه انجام ندهند، تیم نکونام می‌تواند با کمترین گل خورده، چهره یک مدعی را داشته باشد.

پشت پرده شکست استقلال مقابل سپاهان؛ نکونام دقیقا از کجا ضربه خورد؟

خریدهای متزلزل

خریدهای استقلال، هنوز نتوانسته‌اند تصویری امیدوار کننده از خود ارائه دهند. ایمان سلیمی، مدافع جدید استقلال مقابل سپاهان، فرصت بازی پیدا کرد و با یک پنالتی عجیب، پایه‌گذار شکست تیمش شد. مهرداد محمدی هم هنوز دقایق زیادی به زمین نرفته و فاصله زیادی، با توقعات طرفداران استقلال دارد. بازیکنانی مثل آریا برزگر و مصطفی محمد هم پیش از اولین بازی با پیراهن استقلال از این تیم جدا شدند. محمدرضا خالدآبادی، دروازه‌بان دوم استقلال است و به نظر نمی‌رسد شانس زیادی برای بازی داشته باشد. نقل‌وانتقالات استقلال که برای طرفداران این تیم راضی کننده نبوده، تاثیرش را در زمین هم گذاشته است. در صورتی که خریدهای تازه استقلال نتوانند انتظارات را برآورده کنند، این تیم در ادامه فصل به مشکل خواهد خورد.

اسلحه خالی

جدایی مهدی قایدی و محمد محبی، بزرگترین دغدغه استقلالی‌ها در نقل‌وانتقالات تابستانی بود. ۲ بازیکنی که به صورت قرضی در این تیم حضور داشتند و باشگاه، نتوانست هیچکدام‌شان را در فصل جدید نگه دارد. جدایی همزمان آن‌ها، روی خلاقیت و موقعیت‌سازی استقلال تاثیر پررنگی گذاشته است. امید گل استقلال مقابل صنعت نفت، ۱.۰۹ و بازی با ملوان، ۱.۳۵ بود. آمارهای که فاصله زیادی، با بازی‌های پرموقعیت فصل گذشته دارند. استقلالی‌ها در اصفهان هم با وجود یک نیمه عقب بودن از حریف، نتوانستند موقعیت‌های زیادی روی دروازه سپاهان بسازند. نکونام قصد دارد با اضافه کردن یک مهاجم خارجی، این مشکل را کمرنگ‌تر کند. هر چند پر کردن جای خالی دو ستاره جدا شده این تیم، سخت به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: استقلالی‌ها به سپاهان باختند اما با انتشار استوری های مشترک، متحد شدند!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا