اجتماعی

سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد

سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و توسط رییس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، گفت: در این سند وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، محمداسماعیل مطلق روز سه‌شنبه گزارشی از اقدامات پس از تصویب سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی توسط دستگاه‌های اجرایی را تشریح کرد و اظهار داشت: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به دستور رییس جمهور وظیفه پیگیری و اجرایی شدن این سند ملی توسط دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد، به همین منظور دبیرخانه روند اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی را در دستور کار دارد.

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی افزود: سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و توسط رییس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است. در این سند وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است و یکی از موضوعات مهم «تولید و تامین پایدار غذا» بر عهده وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده است که از جمله آنها می‌توان به محصولات باغی، زراعی و دامی اشاره کرد که باید در این زمینه به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

مطلق افزود: بر اساس دستور رییس جمهور همه دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف خود در اجرای بهتر این سند عمل کنند و رصد، پایش و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این سند بر عهده دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی است. دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی جهت رصد و اجرایی شدن این سند ملی، ساز و کاری را تهیه کرده و کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلفی را در این دبیرخانه تشکیل داده است.

مطلق اظهار داشت: در سند ملی ۳۰۰ اقدام ملی تعریف شده که باید توسط دستگاه‌های ذیربط اجرا شود و تقسیم کاری هم در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی انجام و وظایف و تکالیف به دستگاه‌ های اجرایی ابلاغ شده است و همه دستگاهها موظف شده‌اند تا برش برنامه عملیاتی تا پایان سال جاری و سال ۱۴۰۳ را تا ۳۰ آبان به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم در این سند ملی، بهبود کیفیت نان است، تاکید کرد: با توجه به اینکه نان یکی از غذاهای اصلی مردم است باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم که در این راستا وزارت جهاد کشاورزی موظف است برای بهبود کیفیت گندم اقدامات لازم را انجام دهد چرا که اگر کیفیت گندم خوب نباشد آرد و نان خوبی نخواهیم داشت.

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در ادامه تاکید کرد: نظرات و پیشنهادات وزارت بهداشت در خرید تضمینی گندم در جهت کیفیت بهتر باید اعمال شود و همچنین دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی باید در قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی عضو شود.

پایان پیام/خبرگزاری ارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا