اصفهان

کارت نزدن مسافران ۲ میلیارد تومان به اتوبوسرانی اصفهان خسارت زد

کارت نزدن مسافران ۲ میلیارد تومان به اتوبوسرانی اصفهان خسارت زد

کارت نزدن مسافران ۲ میلیارد تومان به اتوبوسرانی اصفهان خسارت زد

اصفهان- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: سال گذشته ۱۶ درصد از مسافران کارت اتوبوس خود را نزدند که این موضوع موجب وارد آمدن ضرر ۲ میلیارد تومانی به این شرکت شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، سیدعباس روحانی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده در آمارگیری از خطوط اتوبوس توسط مدیریت برنامه ریزی، سال گذشته به‌صورت میانگین ۱۶ درصد از مسافران کارت اتوبوس خود را نزدند که این موضوع موجب وارد آمدن ضرر دو میلیارد تومانی به این شرکت شده است.

۱۱ خط اتوبوس تندرو در اصفهان پیش‌بینی شد

وی با اعلام اینکه به زودی تمامی سیستم‌های پرداخت الکترونیک فعال خواهد شد و شهروندانی که اصفهان کارت ندارند، می‌توانند از این طریق کرایه خود را پرداخت کنند، افزود: بر اساس مطالعات طرح جامع شبکه حمل‌ونقل همگانی شهر اصفهان که با همکاری دانشگاه صنعتی انجام شده است، در اصفهان ۱۱ خط اتوبوس تندرو پیش‌بینی شده که تاکنون چهار خط آن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با تاکید بر اینکه افزایش خطوط اتوبوس تندرو از دیگر برنامه‌های در دست اقدام در شهر اصفهان است، خاطرنشان کرد: اتوبوسرانی اصفهان همگام با سایر بخش‌های استان اقدام به تغییر ساعت کاری خود در شیفت صبح کرده است، بنابراین ناوبران ساعت ۴:۳۰ بامداد در توقف‌گاه حاضر می‌شوند و پس از تحویل اتوبوس، رأس ساعت ۵:۰۰ بامداد در ایستگاه حضور دارند که این امر موجب افزایش ساعت کار کارکنان و ناوگان شیفت صبح و افزایش قابل توجه هزینه‌ها شده است.

۳۰۰ راننده جذب ناوگان اتوبوسرانی اصفهان شد

وی کمبود راننده را از مشکلات ناوگان اتوبوسرانی در سراسر کشور دانست و گفت: به‌رغم فراخوان برای جذب ۱۴۰۰ نفر راننده پایه یکم و پایه دوم، تنها موفق به جذب ۳۰۰ نفر راننده شده‌ایم.

روحانی یکی از راه‌های برون رفت از مشکل کمبود راننده را جذب راننده پایه دوم و معرفی آنها به مراکز آموزش رانندگی پایه یکم با همکاری پلیس راهور دانست و اظهار داشت: این اقدام همچنان در جریان است و این شرکت به‌منظور افزایش انگیزه و همسان‌سازی حقوق و مزایا اقدام به پرداخت بن‌های رفاهی و برخی افزایش‌های دریافتی متناسب با رانندگان قرارداد مستقیم کرده است./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا