ایرانجهان

آئین‌نامه تشکیل ستادهای «زن و خانواده» و «تعلیم و تربیت» تصویب شد

آئین‌نامه تشکیل ستادهای «زن و خانواده» و «تعلیم و تربیت» تصویب شد

آئین‌نامه تشکیل ستادهای «زن و خانواده» و «تعلیم و تربیت» در جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر امروز سه‌شنبه که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، آئین‌نامه تشکیل ستاد زن و خانواده و ستاد تعلیم و تربیت را تصویب کردند.

در این جلسه همچنین مقرر شد افراد غیر عضو در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز بتوانند به عنوان رئیس هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی منصوب شوند.

تعیین شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی حرفه معلمی برای ورود به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و با تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از دیگر مصوبات جلسه امروز این شورا بود.

در این جلسه براساس گزارش وزیر آموزش و پرورش درباره تجربه برگزاری آزمون نهایی خرداد امسال، عنوان شد که مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در زمینه شیوه جدید برگزاری کنکور و لحاظ معدل دوره دبیرستان دانش‌آموزان در نتیجه کنکور، علاوه بر مؤثر بودن در اعتباربخشی به مدرسه، کیفیت آموزش معلم و کتب درسی، حضور بیشتر دانش‌آموزان مناطق محروم در میان رتبه‌های برتر کنکور را موجب شده و انتظار می‌رود اجرای این مصوبه در سال‌های آتی دستاوردهای بیشتر و مؤثرتری در تغییر کنکور از یک آزمون حافظه‌محور به سنجشی واقعی‌تر از کیفیت آموزش برای دانش‌آموزان تبدیل شود.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا