اصفهان

توسعه گردشگری مذهبی با توسعه و بازسازی عتبات عالیات

توسعه گردشگری مذهبی با توسعه و بازسازی عتبات عالیات

اصفهان_رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: یک وجه توسعه و بازسازی عتبات عالیات می‌تواند گسترش گردشگری مذهبی باشد و ضمن معرفی آثار هنرمندان برای کشور نیز ارزآوری داشت.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا ، جعفر عسگری عصر چهارشنبه در نشست خبری همایش بین المللی نقش ایرانیان در توسعه و بازسازی عتبات عالیات در ادوار گذشته اظهار داشت: گردشگری مذهبی بین دو کشور ایران و عراق شکل گرفته و هر ساله شاهد سفر مردم عراق به ایران و زیارتگاه‌های ائمه معصومین (ع) هستیم.

وی با بیان اینکه تعاملات ما با عراق و توسعه و بازسازی عتبات عالیات عامل تحصیل ۶ هزار دانشجوی عراقی در سطح دانشگاه‌ها شده است.

وی برگزاری همایش بین المللی نقش ایرانیان در توسعه و بازسازی عتبات عالیات در اصفهان ادامه داد: این همایش سال آینده برگزار خواهد شد و در چهار فصل ۴ پیش همایش برگزار خواهد شد.

عسگری با اشاره به اینکه زیارت حرم اهل بیت (ع) و برگزاری رویدادهایی مانند راهپیمایی اربعین باید با معرفت‌افزایی همراه باشد و محتواهای مناسب و متنوعی در این زمینه با کمک اندیشمندان ایجاد شود، گفت: تعداد زائران عتبات عالیات افزایش یافته و لازم است زیرساخت‌ها و خدمات مناسبی نیز برای آنها فراهم شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان همچنین گفت: عده‌ای می‌پُرسند چرا با وجود برخی مشکلات اقتصادی در کشور، هزینه‌هایی برای بازسازی عتبات عالیات در خارج کشور انجام می‌شود که در پاسخ به آنها باید چند نکته را مطرح کرد.

وی افزود: نخست اینکه بر اساس اعتقادات و روایات موجود، مرقد ائمه اطهار قرارگاه‌های فرهنگی شیعه هستند و اگر به آنها بی‌توجهی شود، خسارت می‌بینیم و از طرف دیگر ما باید منابع شیعه و سیره اهل بیت (ع) را بخوبی به جهان معرفی کنیم.

عسگری همچنین با اشاره به لزوم خدمات‌رسانی مناسب به زائران عتبات عالیات ادامه داد: با انجام سرمایه‌گذاری در توسعه و بازسازی عتبات عالیات، ایران در کنار زائران دیده و از طرفی رابطه برادری بین مردم ایران و عراق پس از هشت سال جنگ، ایجاد و تقویت می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۱۲۳ درصدی نذور مردم اصفهان برای توسعه و بازسازی عتبات عالیات در ۹ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تاکید کرد: ما منابع دولتی نداریم و از نظر شرعی نیز مُجاز به این کار نیستیم بلکه مردم بطور داوطلبانه به توسعه و بازسازی عتبات عالیات کمک می‌کنند./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا