اصفهان

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزیده جایزه ملی محیط‌زیست شد

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزیده جایزه ملی محیط‌زیست شد

اصفهان- محسن سلیمانی، عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی، در بخش متخصصان و محققان دانشگاهی رتبه سوم سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر محسن سلیمانی دانشیار دانشکده مهندسی منابع طبیعی در بخش متخصصان و محققان دانشگاهی و حائز رتبه سوم سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط‌زیست برگزیده شد.

وی در حوزه‌های تخصصی پایش و پالایش آلودگی‌های محیط‌زیست (خاک، آب و هوا)، پایش ذرات معلق و آلاینده‌های هوا، گیاه‌پالایی و زیست پالایی، پاکسازی آلاینده‌های نفتی و فلزات سنگین در محیط‌زیست از جمله چهره‌های علمی فعال محیط زیستی کشور است.

اجرای ده‌ها پروژه تحقیقاتی در حوزه محیط‌زیست از جمله منشأیابی و سهم‌بندی ذرات معلق هوای شهر اصفهان، تهیه فهرست انتشار آلاینده‌های هوای شهر قم، احیا و اصلاح خاک‌های آلوده به مواد نفتی با استفاده از روش‌های بیولوژیک، همچنین افزایش تجزیه آلاینده‌های نفتی در خاک با استفاده از محرک‌های رشد باکتریایی، دستیابی به فناوری تولید کربن فعال از لجن بیولوژیک واحد تصفیه آب پالایشگاه تهران و طرح بین المللی بررسی برهم کنش‌های میکروارگانیسم ها-گیاهان رشد یافته در باطله‌های معدنی و پتانسیل آن برای زیست پالایی از جمله دستاوردهای علمی و تحقیقاتی دکتر سلیمانی تا کنون بوده است.

در این مراسم، از فعالیت‌های جمعیت حمایت از منابع طبیعی و محیط‌زیست (پیام سبز) که با مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان فعال محیط‌زیست دانشگاه صنعتی اصفهان تشکیل شده است، نیز در بخش سمن‌های غیردولتی تقدیر شد./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا