ایرانجهان

هدیه قالیباف به حاکم امارات چه بود؟

هدیه قالیباف به حاکم امارات چه بود؟

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به امارات و دیدار با محمد بن زاید آل نهیان، هدایایی را به حاکم امارات اهدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار محمد بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات، دو نوع داروی ایرانی به عنوان نماد پیشرفت کشورمان در عرصه علم پزشکی به وی هدیه داد.

یکی از این داروها، داروی سلولی «ریکالرسل» است که به همت دانشمندان ایرانی برای درمان بیماری صعب‌العلاج «ویتیلیگو» ساخته و مجوز درمان دریافت کرده است. ایران دوازدهمین کشور سازنده این داروی سلولی در جهان محسوب می‌شود.

داروی دوم، واکسن آنفلوآنزای فصلی بود که براساس تکنولوژی نوترکیب، در سال ۲۰۲۰ به همت دانشمندان کشورمان در کشور عرضه شده و به دلیل های‌تک بودن، نماد قدرت علمی کشور و از جمله کالاهای استراتژیک سلامت‌محور محسوب می‌شود. ایران بعد از آمریکا دومین کشور سازنده این نوع واکسن‌های ۴ فصل آنفلوآنزا است.‌

پس از ارائه این داروها که با استقبال بن‌زاید همراه بود، قرار شد امارات بررسی‌ لازم برای سرمایه‌گذاری در تولید این داروهای ایرانی در ابوظبی را انجام دهد.

با توجه به نوع مصرف این داروهای دانش‌بنیان، پیش‌بینی می‌شود ارائه آن به رئیس دولت امارات، زمینه سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید این محصولات ایرانی را در کشورهای منطقه فراهم کند.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا