اصفهان

نظر کارشناس داوری در مورد صحنه های حساس هفته نهم لیگ برتر فوتبال

نظر کارشناس داوری در مورد صحنه های حساس هفته نهم لیگ برتر فوتبال

کارشناس داوری فوتبال در ارتباط با صحنه های حساس دیدار های هفته نهم لیگ برتر توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، هفته نهم لیگ برتر فوتبال امروز پنجشنبه ۱۱ آبان با انجام پنج بازی آغاز و در مهم‌ترین بازی تیم ملوان موفق شد در ورزشگاه نقش جهان اصفهان دست به کار بزرگی بزند و سپاهان را در خانه سه بر دو شکست داد.

استقلال تهران در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین مقابل شمس آذر با نتیجه تساوی دو بر دو متوقف و تراکتور تبریز در خانه موفق شد با سه گل از سد نساجی مازندران عبور کند. مصاف آلومینیوم اراک و ذوب آهن اصفهان هم با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

تیم پرسپولیس هم در آخرین بازی امروز در ورزشگاه میزبان صنعت نفت آبادان بود که سرخپوشان تهرانی در لحظات پایانی برد را با تساوی عوض کردند و این بازی با نتیجه دو بر دو به پایان رسید.

هر پنج بازی با حواشی داوری همراه بود که علی میرزابیگی کارشناس داوری در رابطه با صحنه‌های این دیدارها صحبت‌هایی را بیان کرد.

پنالتی استقلال اشتباه بود

میرزابیگی در خصوص گل اول استقلال تهران مقابل شمس آذر قزوین که با ضربه پنالتی کوین یامگا به ثمر رسید گفت: در صحنه‌ای که من از گیرنده تلویزیون تماشا کردم، خطایی رخ نداد و داور به اشتباه برای استقلال پنالتی اعلام کرد.

نظر کارشناس داوری در مورد صحنه های حساس هفته نهم لیگ برتر فوتبال

کارت زرد برای مربی آلومینیوم کافی بود

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در ارتباط درگیری شدید نادر محمدی، بازیکن ذوب‌آهن و مربی آلومینیوم بر سر حوله برای خشک‌کردن توپ که منجر به اخراج هر دو نفر شد، بیان کرد: شروع کننده درگیری مربی آلومینیوم بود، در عین حال اگر الفاظ رکیک از طرف طرفین رد و بدل شده باشد اخراج هر دو نفر صحیح است، در غیر این صورت تنها یک اخطار به مربی آلومینیوم کافی بود.

اخراج بازیکن تراکتور درست بود

میرزابیگی در خصوص گل اول تراکتور مقابل نساجی که توسط گوستا واگنین به ثمر رسید و اعضای تیم نساجی اعتقاد به آفساید بودن این گل داشتند، تصریح کرد: اعتراض عوامل تیم نساجی صحیح و گل اول تراکتور در شرایط آفساید به ثمر رسید.

او در رابطه با اخراج ریکاردو آلوز مدافع تراکتور در نیمه دوم بازی با نساجی گفت: در بخش اول خطای بازیکن نساجی قابل اخطار است که بازیکن تراکتور با عکس العمل خود از داور کارت زرد دریافت می‌کند. پس از آن داور چهارم، داور وسط را فرا می‌خواند و به او می‌گوید که آلوز از الفاظ رکیک استفاده کرده و داور هم بازیکن تراکتور را مستقیماً اخراج می‌کند و کارت قرمز او ربطی به کارت زردی که در ابتدا گرفته بود ندارد.

نظر کارشناس داوری در مورد صحنه های حساس هفته نهم لیگ برتر فوتبال

تیم داوری در تصمیم گل اول سپاهان درست اقدام کرد

میرزابیگی در رابطه با صحنه گل اول سپاهان مقابل ملوان که توسط رامین رضائیان وارد دروازه شد و ابتدا داور آن را آفساید اعلام کرد و پس از مشورت با دیگر کمک‌های خود گل رضائیان را پذیرفت، بیان کرد: به دلیل شلوغی صحنه به ثمر رسیدن گل، کمک داور در ابتدا پرچم خود را به نشان آفساید بودن بالا می‌برد در عین حال داور چون به صحنه نزدیک تر است متوجه اشتباه کمک خود می‌شود و با یقین بر اینکه پاس مدافع ملوان به رضائیان رسیده است گل سپاهان را درست اعلام کرد.

پنالتی پرسپولیس درست نبود / ‏‬ گل دوم نفت نیاز به VAR داشت

کارشناس داوری فوتبال در خصوص اعلام پنالتی برای پرسپولیس در نیمه دوم دیدار با صنعت نفت آبادان گفت: در صحنه‌ای که داور پنالتی اعلام کرد توپ به دست تکیه گاه مدافع نفت آبادان برخورد کرد و در این مواقع اعلام پنالتی اشتباه است.

نظر کارشناس داوری در مورد صحنه های حساس هفته نهم لیگ برتر فوتبال

او در خصوص گل دوم صنعت نفت آبادان که برخی اعتقاد داشتند توپ به طور کامل از خط دروازه عبور نکرده است، بیان کرد: این صحنه واقعاً نیاز به کمک داور ویدئویی (VAR) دارد و با دیدن تصاویر تلویزیونی نمی‌شود در مورد آن نظر داد اما این نکته را اعلام کنم که باید کل توپ از خط عبور کند و حتی اگر بخشی از آن با خط دروازه تماس داشته باشد گل پذیرفته نیست./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا