ایرانجهان

حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی

حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی

راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه صبح امروز با حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش آموزان و با شعار « نظم نو جهانی با نسل آرمانی» در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه ساعت 9 صبح امروز با شعار « نظم نو جهانی با نسل آرمانی» و با حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش آموزان در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در مدارس کشور

همزمان با آغاز راهپیمایی زنگ استکبارستیزی در مدارس سراسر کشور نواخته شد.

مراسم نمادین این روز نیز با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دبیرستان شهید فهمیده منطقه 7 تهران برگزار شد.

باتوجه به اینکه ویژه مراسم ۱۳ آبان امسال در تهران به صورت راهپیمایی و از میدان فلسطین آغاز شده از ساعاتی پیش بسیاری از دانشجویان، دانش آموزان و مردم در میدان فلسطین حضور داشتند.

حاضران در میدان فلسطین تصاویری از رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی، سیدحسن نصرالله و همچنین کودکانی که در غزه و در حملات وحشیانه رژیم صهونیستی به شهادت رسیدند، در دست دارند.

مردم، دانش آموزان و دانشجویان تهرانی حاضر در میدان فلسطین پرچم‌ مقدس کشورمان به همراه پرچم های فلسطین و حزب الله لبنان را با خود همراه دارند.

اعلام انزجار مردم از آمریکا و صهیونیست‌ها

تجمع کنندگان همچنین با همراه داشتن دست نوشته‌هایی ضمن اعلام انزجار از سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهونیستی، خواستار توقف کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها شدند.

شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، « شعار ملت دین؛ فلسطین، فلسطین» و « هیهات من الذله» پرتعدادترین شعارهایی است که در این تجمع از سوی مردم، دانش آموزان و دانشجویان شنیده می شود.

تجمع کنندگان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی از سازمان‌ها و مجامع بین المللی و حقوق بشری می خواهند تا سکوت خود را در قبال جنایات در غزه بشکنند و اقدامی بازدارند در قبال این جنایات داشته باشند.

حضور خانوادگی مردم در مراسم

بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم به صورت خانوادگی شرکت کرده اند و در میدان فلسطین از کودک چندماهه تا پیرمرد و پیرزن حضور دارند.

برخی از تجمع کنندگان تهرانی به سمت لانه جاسوسی سابق آمریکا که محل اصلی تجمع است در حال راهپیمایی هستند، در مسیر میدان فلسطین تا لانه جاسوسی سابق آمریکا هم بسیاری از مردم حضور دارند. در این مسیر غرفه هایی برای نشان دادن جنایات آمریکا و اجرای برنامه های فرهنگی روشنگرانه برپا شده است.

در این تجمع برخی از مردم به صورت نمادین تابوت رژیم صهیونیستی را با خود در مسیر راهپیمایی حمل کردند.

آتش زدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی

مردم و دانش آموزان در مسیر راهپیمایی پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

قرائت بیانیه دانش آموزان و دانشجویان

در مسیر راهپیمایی امروز غرفه های تشکل‌های دانشجویی و دانش آموزی با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی از راهپیمایان استقبال کردند.

در مراسم راهپیمایی امروز بیانیه دانش آموزان و دانشجویان قرائت شد. بیانیه تشکل‌های دانشجویی را امیر رضا بخشی پور دبیر اتحادیه تحکیم وحدت و بیانیه دانش آموزان را فاطمه صدرزاده فرزند شهید صدرزاده قرائت کردند.

تشکل‌های دانشجویی در بیانیه‌ 13 آبان خطاب به دانشجویان جهان اسلام و جهان عرب اعلام کردند که امروز بر همه جوانان و آزادی خواهان واجب است که دولت های خود را وادار به قطع کامل ارتباط با دولت غاصب رژیم صهیونیستی و کوتاه کردن دست آمریکا از ممالک اسلامی کرده و آنها را وادار به توقف نسل کشی ملت مظلوم فلسطین کنند.

همدردی مردم ایران با کودکان فلسطینی

مردم سراسر کشور در مراسم امروز با کودکان بی‌گناه فلسطینی که قربانی جنایات صهیونیست‌ها شده‌اند؛ ابراز همدردی کردند.

خالد القدومی: طوفان الاقصی فلسطین را از نهر تا بحر آزاد خواهد کرد

نماینده جنبش حماس در تهران در مراسم امروز در تهران به سخنرانی پرداخت و طی سخنانی گفت: طوفان الاقصی به امید و وعده الهی به بهار پیروزی می‌رسد و فلسطین را از نهر تا بحر آزاد خواهد کرد. ان‌شاءالله به همراه شما عزیزان نماز فتح الفتوح را در مسجد الاقصی بخوانیم.

وی افزود: دیروز بار دیگر، بلینکن این چهره شوم که خود را یهودی می‌داند به تل‌آویو آمد و صهیونیست‌های اوباش با کشتارهای منطقه جبالیا و مدرسه آوارگان از او استقبال کردند.

قالیباف: رئیس جمهور آمریکا منفورترین افراد دنیا نزد ملت ایران است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا به جمع راهپیمایان پیوست.

رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در این مراسم گفت: بدون شک تاریخ همه ملت‌ها اقوام و ادیان پر از نقاط فراز و نشیب که در تاریخ گذشته اشاره دارند. ما هم در ایران اسلامی در نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه این نهضت اسلامی که مایه حیات مجدد اسلام شد و باعث عزت و افتخار امت اسلامی شد.

وی ادامه داد: تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا و اسرائیل است. این جملات را 60 سال پیش امام هم فرمودند.

قطعنامه راهپیمایی 13 آبان: غرب بداند محور مقاومت محدود به غزه و فلسطین نیست

در ادامه قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم الله 13 آبان قرائت شد. در این قطعنامه تاکید شده است: به آمریکا، انگلستان و فرانسه اعلام می‌کنیم که محور مقاومت محدود به غزه و فلسطین نیست و اگر بمباران‌ و کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه متوقف نگردد، هیچ سناریویی را دور از ذهن ندانید.

در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: از تمامی کشورهای اسلامی و دولت‌های مستقل می‌خواهیم ضمن محکومیت جدی جنایات ضد بشری و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه توسط رژیم نژاد پرست صهیونیستی در مجامع بین‌المللی نسبت به قطع روابط سیاسی، همکاری‌های اقتصادی و صادرات نفت و گاز به وظیفه انسانی خود عمل نمایند.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا