ایرانجهان

رئیسی: دولت مردمی محور شناسایی و برخورد با گلوگاه‌های فساد بوده است

رئیسی: دولت مردمی محور شناسایی و برخورد با گلوگاه‌های فساد بوده است

رئیس‌جمهور، گفت: دولت مردمی با عزمی که برای مقابله با هرگونه فساد دارد، در دوسال گذشته محور شناسایی، رسیدگی و برخورد با گلوگاه‌های فسادزا بوده و برخی از پرونده‌های فساد را نیز به دستگاه قضایی ارجاع داده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیأت دولت با گرامیداشت روز جهانی معلولین و تأکید بر لزوم توجه ویژه به افراد دارای معلولیت، به اقدامات دولت مردمی برای تسهیل امور معلولان از جمله متناسب‌سازی مسیر تردد آن‌ها به ادارات و سازمان‌ها، حمایت از حقوق معلولان و دسترسی به ابزار مورد نیازشان اشاره و تصریح کرد: دستگاه‌های متولی به‌ویژه سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تداوم این اقدامات را همچنان در دستورکار داشته باشند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه روز جهانی معلولین فقط محدود به حمایت از افراد معلول نیست، بلکه تلنگر و هشدار نسبت به پیشگیری از معلولیت در جوامع بشری نیز هست، به معلول شدن هزاران نفر بر اثر جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد و گفت‌: امروز سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی از یک سو ادعای حمایت از افراد معلول را در جهان دارند و از سوی دیگر در مقابل معلولیت بیش از 35 هزار نفر به‌واسطه حضور و اقدامات آمریکا و ناتو در افغانستان و معلولیت هزاران نفر دیگر بر اثر جنایات صهیونیست‌ها در غزه سکوت کرده و سؤال ملت‌ها و وجدان‌های بیدار را درباره این تناقضات آشکار بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

رئیسی در بخش دیگری از جلسه امروز هیأت دولت، فسادستیزی را یکی از مهمترین شاخصه‌های دولت مردمی برشمرد و تصریح کرد:‌ دولت مردمی با عزمی که برای مقابله با هرگونه فساد دارد، در دوسال گذشته محور شناسایی، رسیدگی و برخورد با گلوگاه‌های فسادزا بوده و برخی از پرونده‌های فساد را نیز به دستگاه قضایی ارجاع داده و حال انتظار عمومی از قوه‌قضائیه رسیدگی به این پرونده‌هاست.

تأکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای اقتصادی دولت و رفع برخی سؤالات و ابهامات احتمالی درباره سیاست‌های اقتصادی دولت از دیگر تأکیدات رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیأت دولت بود و معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد مکلف شدند زمینه لازم برای تحقق آن را فراهم کنند.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، رئیس کل بانک مرکزی از افتتاح رسمی ساختمان مرکز مبادله ایران خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مرکز به تثبیت قیمت‌ها کمک مؤثری خواهد کرد.

به گفته فرزین از امروز عملیات سوآپ ارزی و مبادله طلا در این مرکز انجام شده و در اولین روز افتتاح ساختمان مرکز نیز برای اولین بار در کشور اوراق ارزی معادل 100 میلیون دلار عرضه شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از دستور رئیس‌جمهور برای انجام برخی تغییرات در لایحه بودجه به نفع حقوق‌بگیران خبر داد و افزود: پیرو این دستور، معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران در لایحه بودجه سال آینده به 12 میلیون افزایش یافت و معافیت درآمدی سالانه مشاغل و درآمد اجاره مستغلات به ترتیب به 75 و 57 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به ارائه گزارشی از فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در دولت مردمی به عنوان یکی از محوری‌ترین تأکیدات رئیس‌جمهور پرداخت و گفت‌: با اقدامات وزارت صمت تعداد واحدهای صنعتی راکد از حدود 17 درصد به 13 درصد کاهش پیدا کرده که آمار بسیار خوبی است.

راه‌اندازی 764 واحد صنعتی راکد تا پایان امسال و تلاش برای رفع مشکل 596 واحد صنعتی دیگر از جمله خبرهای وزیر صمت در جلسه امروز بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از راه‌اندازی اردوی راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان و دانشجویان در این وزارتخانه گزارش داد و تأثیر بازدید از پیشرفت‌های صنعت فضایی را برای بازدیدکنندگان و خانواده‌های آن‌ها بسیار مثبت توصیف کرد.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا