ایرانجهان

نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس: تغییر مرز کشورهای منطقه طرحی صهیونیستی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس: تغییر مرز کشورهای منطقه طرحی صهیونیستی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: تغییر در مرزهای کشورهای همسایه ایران در منطقه قره‌باغ یک طرح صهیونیستی است و مقامات آذربایجان باید بدانند که ادامه این رویه درباره مرز قره‌باغ با ایران حساسیت جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت.

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی کشورهای منطقه احترام می‌گذارد و بر رعایت این مسئله تأکید دارد.

وی افزود: ایران هیچگاه دخالت بیگانگان در مسئله قره‌باغ را بر نمی‌تابد و آن را به ضرر کشورهای منطقه می‌داند و کشور آذربایجان نیز باید بداند که آمریکا و رژیم صهیونیستی به هیچ‌وجه خیرخواه دولت و ملت آذربایجان نیستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: ارمنستان در منطقه قره‌باغ ۴۷ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری اسلامی ایران دارد و کشور آذربایجان با حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه به دنبال تغییر در این مرز است، به‌گونه‌ای که با تغییر در مرزهای کشورهای همسایه می‌خواهد مرز آذربایجان را به ایران برساند.

حیدری خاطرنشان کرد: تغییر در مرزهای کشورهای همسایه ایران در منطقه قره‌باغ یک طرح صهیونیستی است و مقامات آذربایجان باید بدانند که ادامه این رویه درباره مرز قره‌باغ با ایران حساسیت جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: حضور بیگانگان به بهانه مسئله قره‌باغ در منطقه، باعث ایجاد تنش میان کشورهای منطقه شده و امروز می‌بینیم که حضور آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در آذربایجان بر روابط این کشور با ما تأثیر گذاشته است.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا