اصفهان

شهرستان‌های محروم اصفهان در اولویت توزیع اعتبارات استانی هستند

شهرستان‌های محروم اصفهان در اولویت توزیع اعتبارات استانی هستند

اصفهان- استاندار اصفهان در خصوص توزیع اعتبارات در استان، گفت: رویکرد ما این است که توزیع اعتبارات براساس نیاز شهرستان‌ها انجام شود و به شهرستان‌های محروم نگاه ویژه‌ای داریم.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در دیدار با نخبگان، فعالان و مؤثرین فرهنگی و اجتماعی شهرستان ورزنه، گفت: وقتی به پیشینه تاریخی شهرستان‌های شرق اصفهان نگاه می‌کنیم و در مبارزات مردم این شهرستان‌ها با نظام طاغوت و جهادی که در دفاع مقدس داشتند و شهدایی که تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند تأمل می‌کنیم به داشتین چنین مردم فهیم و فداکاری افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: این پیشینه تاریخی مؤلفه‌های هویتی مردم این مناطق است، همین ارتباط با پیشینه‌های هویتی نیز باعث شده تا بسیاری از نقشه‌های دشمن علیه مردم ما نقش برآب شود.

مرتضوی با تأکید بر مد نظر قرار دادن اقدامات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، گفت: هدف دشمن ناامید کردن مردم ما است، دشمن با امپراتوری رسانه‌ای که راه انداخته کاه را کوه و کوه را کاه جلوه می‌دهد.

استاندار اصفهان ادامه داد: در همین روزهای اخیر مظلومیت مردم فلسطین را به نحو دیگری در رسانه‌ها جلوه دادند و جای ظالم و مظلوم را جابه‌جا کردند.

مرتضوی در خصوص توزیع اعتبارات در استان که مورد پرسش برخی نخبگان شهرستان بود، گفت: رویکرد ما این است که توزیع اعتبارات براساس نیاز شهرستان‌ها انجام شود و به شهرستان‌های محروم نگاه ویژه‌ای داریم.

وی ادامه داد: اعتبارات شهرستان ورزنه نیز بیشتر از برخی شهرستان‌های برخوردار است زیرا این شهرستان برای آبادانی و توسعه به اعتبارات بیشتری نیازمند است.

استاندار اصفهان با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، عنوان کرد: اگر با همه دنیا خودمان را مقایسه کنیم البته نه با فیلم و عکس‌های سایر کشورها بلکه با واقعیت جاری آنها وضعیت کشور خودمان را مقایسه کنیم به دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف می‌بالیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پروژه‌های زمین مانده از گذشته در دولت سیزدهم یکی پس از دیگری در حال اجرا و بهره‌برداری هستند.

وی گفت: تأمین آب برای استان نیز که بیش از ۱۰ سال زمین مانده بود با حمایت رئیس جمهور محترم در حال اجراست و پروژه‌ای که تخمین می‌زدند بیش از ۹ سال به طول انجامد در یک سال پیشرفت‌های قابل توجهی دارد.

استاندار اصفهان گفت: مسئله تأمین آب استان به صورت ویژه در دستور کار دولت و مدیریت استان است و دو روز در هفته برای پیشبرد پروژه‌های تأمین آب استان جلسه برگزار می‌کنیم.

وی در خصوص مسائل حول محور گردشگری در شهرستان ورزنه، گفت: فرهنگ غالب در حوزه گردشگری بایستی فرهنگ ایرانی_اسلامی باشد.

استاندار اصفهان متذکر شد: معتقد هستیم یکی از ظرفیت‌هایی که پیامبر اسلام (ص) از آن برای تبلیغ اسلام بهره بردند کاروان‌های تجاری بودند که در مکه حضور می‌یافتند، همین موضوع و بستر مناسب برای تبلیغ اسلام را فراهم کرد.

وی ادامه داد: اکنون نیز با ارائه بسته گردشگری با در نظر گرفتن معارف و فرهنگ ایران_اسلامی می‌توان گردشگری را به اوج رساند و از موقعیت‌های کم نظیر آن بهره‌مند شد.

تلاش همگانی برای تحقق آرمان‌های «ایران قوی»

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این نشست، گفت: در تراز جمهوری اسلامی، همه مردم خواهان رشد و تعالی هستند و به این منظور مطالباتی دارند که برای ما بسیار محترم است.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم برای حل کردن مشکلات مردم روز و شب نمی‌شناسد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: همه ما در یک جبهه و به دنبال تحقق «ایران قوی» هستیم که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

جان‌نثاری عنوان کرد: مردم این شهرستان نگران حفظ فرهنگ خود با توسعه گردشگری هستند و این نگرش و نگرانی برای ما بسیار مهم است از این رو باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم تا در کنار توسعه گردشگری، فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی نیز در این منطقه حفظ شود./خبرگزاری مهر

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا