اصفهان

شاخص هوای روز جمعه اصفهان قرمز است/ یک منطقه در وضعیت خطرناک

شاخص هوای روز جمعه اصفهان قرمز است/ یک منطقه در وضعیت خطرناک

اصفهان- شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز جمعه دهم آذر با میانگین ۱۸۴ وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می دهد.‌

، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز جمعه دهم آذر با میانگین ۱۸۴ وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش خیابان ۲۵ آبان با ۱۶۸، پارک زمزم با ۱۶۲، خیابان پروین اعتصامی با ۱۶۴، بزرگراه خرازی با ۱۸۳، دانشگاه صنعتی با ۱۷۷، رهنان با ۱۶۹، سپاهان شهر با ۱۵۵، زینبیه با ۱۷۱، خیابان فرشادی با ۱۷۳، فیض با ۱۶۶، بولوار کاوه با ۱۶۱، کردآباد با ۱۹۴ و ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۱۶۵ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

امروز شاخص هوا در ایستگاه میدان انقلاب با ۲۳۰ AQI وضعیت بنفش و بسیار ناسالم و در خیابان میرزا طاهر با ۳۲۷ AQI در وضعیت خطرناک است.

امروز شاخص هوا در زرین شهر با ۱۶۶ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در سجزی و مبارکه با ۶۳، شاهین شهر با ۹۷ AQI قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای مجاور اصفهان از جمله قهجاورستان، خمینی شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز اعلام کرده است که تا اواسط هفته آینده جوی به نسبت پایدار در استان حاکم خواهد بود که افزایش شاخص آلودگی هوای مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلان‌شهر اصفهان در حد ناسالم را به دنبال دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا