اجتماعی

استانداردسازی سامانه گرمایشی ۹۵۰۰ کلاس درس در کشور

استانداردسازی سامانه گرمایشی ۹۵۰۰ کلاس درس در کشور

وزیر آموزش و پرورش از هزینه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای استانداردسازی ۹۵۰۰ سامانه گرمایشی مدارس کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در افتتاح همزمان استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی ۹۵۰۰ کلاس درس کشور، اظهار کرد: یکی از مطالب مهمی که در سند تحول به آن اشاره شده، بحث مناسب‌سازی فضای مدرسه است؛ فضا و محیط نقش بسیار مهمی در حوزه یادگیری دارد.

وی با بیان اینکه برخی از متخصصین حوزه تعلیم و تربیت می‌گویند فضای آموزشی تأثیر بسیاری در یادگیری دارد، عنوان کرد: تجهیزات آموزشی حتما در یادگیری تأثیر دارد؛ تحول در سند تحول بنیادین یک تحول همه جانبه و تمام ساحتی است، هم درونی بوده و هم بیرونی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از افتخارات دولت سیزدهم، بحث استاندارسازی فضای آموزشی سطح کشور در حوزه گرمایشی و سرمایشی است، گفت: خشنودیم که اعلام کنیم سیستم گرمایشی ۹۱ درصد کلاس‌های کشور استانداردسازی شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم همه توان خود را به کار می‌گیرد تا باقی مدارس کشور را نیز استانداردسازی کند، گفت: در دو سال گذشته دولت سیزدهم برنامه‌ریزی کردیم که حداقل در شهرهایی که موضوع سامانه گرمایشی و سرمایشی، اهمیت بیشتری دارد، تا حد امکان و با توان حداکثری کلاس‌ها را استاندارد کنیم.

صحرایی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۲۳ هزار کلاس درس هدفگذاری شد و به لطف خدا همه این تعداد هم تحقق یافته است، بیان داشت: امروز به طور همزمان سامانه گرمایشی۹۵۰۰ کلاس درس که استانداردسازی شده‌اند، به بهره برداری رسیده است و برخی از این کلاس‌ها و مدارس از جمله ۶۵٠٠ کلاس درس، کاملا سامانه گرمایشی‌شان تعویض شد و ٣٠٠٠ کلاس نیز تعمیرات اساسی و جایگزینی سامانه‌های فرسوده صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این راستا و برای این ٩۵٠٠ کلاس درس، یک هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: این سیاست استانداردسازی و شاداب‌سازی در تمام کشور به راه افتاده است. امیدوار هستیم در دولت کاری کنیم که حداکثر ۲ درصد از کلاس‌های غیراستاندارد باقی بماند که این ۲ درصد هم با اطمینان می‌گویم به آن پرداخته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در خصوص شاداب‌سازی کلاس‌های درس، ۱۰۰ هزار کلاس درس هدفگذاری شد که بیش از ۶۸ هزار کلاس درس تاکنون شاداب سازی شدند و همچنان این طرح ادامه دارد.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا