اجتماعی

تاکید معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر برخورد با مقصران احتمالی فوت النا

تاکید معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر برخورد با مقصران احتمالی فوت النا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره جزئیات جانباختن کودک ۶ ماهه در بیمارستان مفید توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا٬ رضا زندی٬ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: کودکی شش ماهه توسط والدین برای درمان به اورژانس بیمارستان مفید آورده و در اولین فرصت پذیرش و ویزیت و اقدامات درمانی اولیه برای وی انجام شد، در حین این اقدامات بدحال می‌شود و علی‌رغم اقدامات متاسفانه فوت می‌کنند.
وی ادامه داد: به طور کلی طبق دستورالعمل‌های موجود اگر کمتر از ۲۴ ساعت پس از ورود بیمار به بیمارستان، بیمار فوت کند به عنوان مرگ مشکوک محسوب می‌شود که می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. این مرگ‌ها نیاز به بررسی پزشکی قانونی دارد و صدور گواهی فوت بیمار بدون بررسی پزشکی قانونی امکان پذیر نیست.
معاون درمان دانشگاه در پاسخ به مطالب منتشر شده درمورد اعتصاب کادر درمان بیمارستان در روز حادثه گفت: مطالبات کادر درمان همواره وجود داشته اما هرگز منجر به عدم خدمت رسانی به بیماران نشده است زیرا تمام پزشکان و پرستاران رعایت حقوق بیمار را از جمله وظایف اخلاقی خود می دانند.
وی افزود: با این وجود بررسی‌های کارشناسانه در این خصوص با حضور کارشناسان معاونت درمان، حراست و رئیس دانشگاه برای ارزیابی ابعاد مختلف ماجرا صورت گرفته است. این بررسی‌ها تا اعلام قطعی علت مرگ از سوی پزشکی قانونی ادامه خواهد داشت و درصورت وجود مقصر یا مقصرانی در این ماجرا حتما طبق مقررات در اسرع وقت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا