اجتماعی

ایستگاه متروی ورزشگاه تختی تصرفی در ورزشگاه ندارد

ایستگاه متروی ورزشگاه تختی تصرفی در ورزشگاه ندارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پروژه متروی ایستگاه ورزشگاه تختی تصرفی در ورزشگاه ندارد و در زمینی که در زمین های محوطه اطراف و کنار ورزشگاه که به عنوان دپو و پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گرفت، جانمایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا،محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سرپرست شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در خصوص آخرین وضعیت ایستگاه‌هایی که قرار است تا پایان سال جاری افتتاح بشوند، اظهار کرد: شهرداری تهران در تلاش است تا به ترتیب زمانی خط متروی پرند، ۵ ایستگاه خط ۶ و ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ را در سال جاری به افتتاح و بهره برداری برساند.

وی با بیان اینکه خط متروی پرند ۲ الی ۳ هفته آینده افتتاح خواهد شد، گفت: خط متروی پرند به لحاظ عملیات ساختمانی تکمیل شده و به لحاط تجهیزاتی در مرز پیشرفت ۹۹ درصدی قرار دارد. این خط که شامل یک ایستگاه و ۱۹ کیلومتر مسیر تونلی است تا نیمه اول آذر ماه افتتاح می‌شود. تست‌های مربوط به عملکرد این خط با موفقیت انجام شده و فقط اتمام برخی تجهیزات آن باقی مانده که در حد یک درصد است.

هرمزی در ادامه به ۵ ایستگاه خط ۶ اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ۲ ایستگاهی که در خط ۶ بنا به افتتاح آن داریم به نام های ایت الله کاشانی و شهدای کن در قطعه شمالی خط قرار گرفته است و با افتتاح آنها نیمه شمالی خط ۶ کامل خواهد شد و ایستگاهی برای بهره برداری در این قسمت باقی نمی‌ماند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ۳ ایستگاه شهید نجات اللهی، بهار شیراز و میدان خراسان نیز جزو ۳ ایستگاه میانی خط ۶ هستند که در سال جاری قابلیت افتتاح دارند. در مجموع پیشرفت عملیات ساختمانی این ۳ ایستگاه حدود ۸۰ درصد و پیشرفت عملیات تجهیزاتی حدود ۳۵ است. تمام این ایستگاه‌ها از نیمه دوم بهمن تا پایان اسفندماه قابلیت افتتاح دارند و بر اساس اتمام عملیات تجهیزاتی وارد مدارد می‌شوند.

وی درباره آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی عنوان کرد: این ایستگاه در خط ۷ متروی تهران قرار دارد که پیشرفت عملیات ساختمانی آن بالغ بر ۵۰ درصد و پیشرفت عملیات تجهیزاتی آن حدود ۲۰ درصد است. متخصصین در حال حفاری و لاینینگ ایستگاه هستند و عملیات خاکبرداری و بتن ریزی به مرور در حال انجام است. این پروژه نیز در صورت تامین منابع مالی تا پایان سال ۱۴۰۲ امکان افتتاح دارد.

هرمزی در پایان تاکید کرد: پروژه متروی ایستگاه ورزشگاه تختی کاری به ورزشگاه ندارد و در زمینی که در زمین های محوطه اطراف و کنار ورزشگاه که به عنوان دپو و پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گرفت، جانمایی شده است.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا