ایرانجهان

۹۲۰۰ استاد دانشگاه ایران: دانشگاهیان جهان مجازات رژیم صهیونیستی را پیگیری کنند

۹۲۰۰ استاد دانشگاه ایران: دانشگاهیان جهان مجازات رژیم صهیونیستی را پیگیری کنند

9200 نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور در پی جنایت رژیم صهیونیستی بیانیه ای تاکید کردند: دانشگاهیان جهان مجازات رژیم صهیونیستی را پیگیری کنند. آنچه امروز در غزه می‌گذرد مصداق بارز کشتار دست جمعی و جنایت علیه بشریت می باشد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا،‌ 9200 نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور در پی محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی با صدور بیانیه ای تاکید کردند: دانشگاهیان جهان مجازات رژیم صهیونیستی را پیگیری کنند. آنچه امروز در غزه می‌گذرد و حملات وحشیانه این چند روز به خانه‌های مسکونی، تأسیسات زیربنایی، مساجد، مدارس، دانشگاه، بیمارستان‌ها و نیروهای امدادیک و قطع سوخت، آّب، برق مصداق بارز کشتار دست جمعی و جنایت علیه بشریت می باشد.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

عملیات غرورآفرین «طوفان ‌الاقصی»،که اقدام مستقل خودجوش گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین در دفاع از حقوق ذاتی خود و حمله‌ای بزرگ و تاریخی به محاسبات رژیم صهیونیستی بوده است، بار دیگر کلام الهی «إنّ أوْهن الْبیوت لبیْت الْعنْکبوت» را به یک باور یقینی تبدیل نموده و ضمن اثبات هیبت دروغین و قدرت پوشالی این رژیم اشغالگر، شکستی غیر قابل ترمیم را بر اشغالگر تحمیل نموده است.

البته این اقدام، پاسخی مشروع از سوی یک ملت ستمدیده در دفاع از حقوق خود بوده و مقاومت در برابر غاصبان سرزمین و متجاوزان به یک ملت، ابتدایی‌ترین حقی است که از جانب همه‌ی انسان‌های شرافتمند و آزاده، با هر آیین و مسلک فکری و اعتقادی پذیرفته شده است.

از طرفی، رفتار‌های ظالمانه و هولناک رژیم صهیونیستی که در طول چند دهه حیات غاصبانه خود، همواره مردم ستمدیده فلسطین را آشکارا با سیاست های آپارتایدی، در معرض قتل و جنایت و قساوت قرار داده و کارنامه شوم این رژیم از ابتدا تاکنون، مملو از نقض فاحش حقوق اولیه فلسطینیان، کشتار و هتک حرمت اماکن مقدس بوده، قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

آنچه امروز در غزه می‌گذرد و حملات وحشیانه این چند روز به خانه‌های مسکونی، تأسیسات زیربنایی، مساجد، مدارس، دانشگاه، بیمارستان‌ها و نیروهای امدادیک و قطع سوخت، آّب، برق مصداق بارز کشتار دست جمعی و جنایت علیه بشریت می باشد.

این کودکان معصوم، این زنان مظلوم، و این پیران بی نوا؛ مگر چه می‌خواهند که این گونه ناجوانمردانه و وحشیانه به خاک و خون کشیده می‌شوند؟ گناهشان چیست که باید جور حرص و طمع و آز پایان ناپذیر گرگان مردم نمایی شوند که خواب آشفته تسلط بر جهان و سیطره بر نیل تا فرات را می‌بینند؟ آیا درک حق حیات این مردم بی پناه، و حق درمان درد‌ها و زخم‌های عمیق آنان و حق آرامش و سکونت در زیر سقف خانه‌های موروثی وطنشان، این قدر برای مدعیان حقوق بشر ثقیل و سنگین است که نتوانند متجاوزان خونخوار اسرائیلی را از بی گناهان مورد تهاجم قرار گرفته تمیز بدهند که در این واقعه عظیم یا سکوت کرده، یا هردو سوی ماجرا به آرامش و خویشتن داری دعوت می کنند، و یا برای مظلومیت متجاوزان صهیونیست اشک تمساح ریخته و از آنها حمایت می کنند و حتی در کمال وقاحت، پروژه انتقال مردم فلسطین به خارج از این کشور و تغییر نسبت جمعیتی این سرزمین، تحت لوای عناوین حقوق بشری را مطرح می کنند؟

تحولات اخیر در فلسطین اشغالی نشانگر آن است که سیاست مماشات و حمایت از این رژیم غاصب، نه تنها کمکی به صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی نخواهد کرد، بلکه بالعکس این رژیم را ترغیب می کند که با بی اعتنایی نسبت به ده‌ها قطعنامه سازمان ملل، به سیاست های نژادپرستانه، ادامه اشغال و ارتکاب جنایات بین المللی و نقض فاحش حقوق بشر – توام با مظلوم نمایی ادامه دهد و متأسفانه انفعال و بی عملی دول های غربی و عربی و نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد در برابر این نقض گسترده موازین و قوانین جهانی و انسانی در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی را در تداوم جنایات علیه مردم فلسطین گستاخ تر نموده است.

از سازمانها ، مجامع و نهادهای مسئول بین المللی و حقوق بشری انتظار می‌رود در راستای انجام وظایف قانونی و انسانی خود، با خروج از لاک سکوت و بی عملی، به استیفای حقوق ملت فلسطین و مجازات اشغالگران، دامان خود را از مشارکت در این جنایات انکارناپذیر که لکه ننگ جامعه بشری به شمار می‌رود، پاک ساخته و با واکنشی قاطع و موثر، ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، این رژیم را از ادامه این اقدامات بازدارند.

ما استادان دانشگاههای کشور ضمن ادای احترام به روان پاک شهدای فلسطینی، که خود را هم‌درد آنها دانسته و بر حق ذاتی و قانونی شان برای دفاع از خود در برابر وحشیگری‌ها و جنایات شنیع رژیم اسرائیل تاکید می‌کنیم. همچنین بر ضرورت عزم و اقدام عاجل جهانی برای توقف اقدامات ضدبشری این رژیم تأکید می کنیم و معتقدیم برقراری آرامش و صلح پایدار در فلسطین جز با پایان اشغالگری، بازگشت آوارگان، تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس همه پرسی و با حضور همه فلسطینی‌ها و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس شریف، به سرانجام نخواهد رسید.

همچنین از اندیشمندان، صاحب نظران و دانشگاهیان جهان بویژه اساتید جهان اسلام دعوت می کنیم ضمن اتخاذ مواضع مشترک در محکومیت این جنایات هولناک، صدای این مردم مظلوم در عرصه‌های مختلف بوده و مسئولیت روشنفکری خود را در دفاع از آنها فراموش نکنند و اجازه ندهند، وحشیانه‌ترین فجایع بشری در برابر دیدگان آنها به وقوع پیوندد. وظیفه‌ی مهم دیگر، پیگیری مجازات حکومت تروریست و سفاک صهیونیست است.

همه‌ی وجدانهای بیدار تصدیق میکنند که جنایت گسترده‌ی کشتار کودکان و زنان فلسطینی در این چند روز نباید بی‌مجازات مانده و همه‌ی عوامل مؤثر رژیم و شخص جنایتکار نتانیاهو باید تحت پیگرد دادگاههای بین‌المللی و مستقل قرار گرفته و مجازات شوند؛ امروز دانشگاه در معرض امتحان است، اعتراض یا عدم ایستادگی دانشگاهیان،اندیشه ورزان و فعالان فرهنگی و اجتماعی در برابر این غده سرطانی در تاریخ ثبت خواهد شد. دنیا باید بداند که مردم غزه تنها نیستند و فلسطین همواره جزئی از پیکره جهان اسلام بوده، ‌هست و خواهد بود.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا