اصفهان

عوامل امدادی اصفهان فردا و پس فردا در حالت آماده‌باش هستند

عوامل امدادی اصفهان فردا و پس فردا در حالت آماده‌باش هستند

اصفهان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: دستگاه های امدادی استان اصفهان با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی فردا و پس فردا در حالت آماده‌باش قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه بر اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی هلال‌احمر و اورژانس، اداره راهداری و پلیس راه آماده باش اعلام کرده است، اظهار کرد: این شرایط طی روزهای جمعه و شنبه برقرار است.

وی با بیان اینکه با نفوذ سامانه ناپایدار جوی بارش برف و کولاک، وزش تند باد و کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی در مناطق غرب و جنوب استان پیش بینی شده است، اضافه کرد: شدت این پدیده‌ها در فریدونشهر، سمیرم و بویین میاندشت و محورهای مشترک با استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی و کهکیلویه و بویر احمد پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان اصفهان باید نسبت به استقرار تجهیزات امداد زمستانی و ماشین آلات راهداری در راهدارخانه‌ها، دپوی نمک و شن در مناطق شهری و روستایی به ویژه در مناطق غرب و جنوب توجه داشته باشند، اضافه کرد:
تقویت امکانات امدادی و تیم‌های عملیاتی هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و پیش بینی اسکان اضطراری نیز باید در دستور کار باشد.

وی با اشاره به لزوم رعایت اصول ایمنی در تردد در محورهای جاده‌ای، تقویت تجهیزات امداد زمستانی و زنجیر چرخ در خوروهای سبک و سنگین با نظارت پلیس راه و راهداری گفت: اجرای طرح‌های کاهش خطر ناشی از سیلاب‌های نقطه‌ای و آبگرفتگی نیز ضروری است.

شیشه فروش تصریح کرد: باید نسبت به صعود به ارتفاعات امتناع کرد و اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی، گلخانه‌ها و شبکه‌های آب در برابر کاهش دما و یخ زدگی و تندباد مورد توجه باشد./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا