ایرانجهان

رئیسی: بانک مرکزی مرجع اصلی تعیین و اجرای سیاست‌های ارزی کشور است

رئیسی: بانک مرکزی مرجع اصلی تعیین و اجرای سیاست‌های ارزی کشور است

رئیس‌جمهور با تأکید بر تمرکز تعیین و اجرای سیاست‌های ارزی کشور در بانک مرکزی، دخالت و تصمیم‌گیری سایر بخش‌های کشور در سیاست‌های ارزی را خلاف مصالح عمومی دانست و گفت: بانک مرکزی مرجع اصلی تعیین و اجرای سیاست‌های ارزی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در جلسه فوق‌العاده هیأت دولت که به منظور بررسی کلیات لایحه بودجه 1403 کل کشور تشکیل شده بود، با اشاره به برگزاری جلسه اضطراری مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با موضوع فلسطین در ریاض، بر ادامه تلاش‌ها برای قطع بمباران‌ها و احقاق حقوق فلسطین، رفع محاصره و آغاز امدادرسانی به فلسطینیان غزه تأکید کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به دیپلماسی فعال و رایزنی‌های فشرده برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها از نخستین روزهای آغاز جنایات علیه مردم مظلوم غزه، موضع صریح و روشن جمهوری اسلامی ایران را با الهام از رویکرد رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مسأله فلسطین، تشریح کرد.

رئیسی در بخش دیگری از این جلسه با تأکید بر تمرکز تعیین و اجرای سیاست‌های ارزی کشور در بانک مرکزی، دخالت و تصمیم‌گیری سایر بخش‌های کشور در سیاست‌های ارزی را خلاف مصالح عمومی دانست و گفت: بانک مرکزی مرجع اصلی تعیین و اجرای سیاست‌های ارزی کشور است.

رئیس‌جمهور همچنین با تأکید بر ضرورت مقابله با مافیای واردات بی‌رویه، وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، صمت، تعاون و بهداشت را مکلف کرد با اتخاذ تدابیر، پیش‌بینی‌ها و مراقبت‌های لازم، مانع ایجاد اخلال در روند تولید کشور از سوی مافیای واردات بی‌رویه شوند.

ضرورت اتخاذ اقدامات لازم برای پیگیری مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق فراهم کردن زمینه‌های تقویت نهاد خانواده از جمله تلاش بیشتر برای رفع مشکلات حوزه مسکن، اشتغال و تسهیلات ازدواج از جمله محورهای سخنان رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیأت دولت بود.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا