اجتماعی

آزمون اختصاصی تربیت معلم با ویژگی جدید برگزار می‌شود

آزمون اختصاصی تربیت معلم با ویژگی جدید برگزار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون اختصاصی تربیت معلم با یک ویژگی جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم سالگرد درگذشت احمد صافی (چهره ماندگار نظام تعلیم و تربیت و اولین دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش) گفت: این فقید مثل هر یک از اندیشمندان دیگر، معلم را کلید حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت می‌دانسته و معتقد بود که معلم، حلّال مشکلات کشور است و این چیزی است که این روزها تمام دقایق و زمان بنده مصروف فهماندن این مطلب می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر معلم خوب داشته باشیم، هر چیز دیگری هم نداشته باشیم قابل جبران است اما اگر همه چیز داشته باشیم و معلم خوبی نداشته باشیم، موفقیت حاصل نمی‌شود. زنده‌یاد صافی به عنوان معلمی است که خودش می‌تواند به عنوان مصداقی در جلوی چشم ما باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شهید رجایی درباره آموزش و پرورش، جمله‌ای دارد که یک راهبرد اساسی است. آن شهید می‌فرماید وزارت آموزش و پرورش یعنی وزارت تربیت و نگهداری معلمان.

وی افزود: اگر وزیری حرف معلمان را به گوش بقیه برساند، گویی وزیر خوبی نیست حال آنکه معلم به تعبیر رهبر معظم انقلاب، الماس عشق ما است.

وی با بیان اینکه برخی از ایده‌هایی که این روزها در حال اجراست و آرزوهای ما بود، ریشه در همین اندیشه‌ها داشته و دارد، خاطرنشان کرد: سال آینده آزمون اختصاصی تربیت معلم را با کنکور سراسری برگزار خواهیم کرد. درسی با عنوان هوش و استعداد معلمی از مواد این آزمون است که هیچ منبعی هم معرفی نمی‌کنیم چرا که می‌خواهیم کسی که ذات و عِرق و عشق و خلق و خوی معلمی دارد باید خودش کشف شود. با خواندن چند کتاب و تست زدن نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدوارم درس بگیریم از کسانی که درس‌هایی از زندگی آن‌ها برجاست. شاید در هر سال چندین نفر به حکم الهی از دنیا بروند اما برای تعداد معدودی چنین گرد هم می‌آییم.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا