اجتماعی

رژیم غاصب صهیونیستی جنگ را در عرصه افکار عمومی باخته‌ است

رژیم غاصب صهیونیستی جنگ را در عرصه افکار عمومی باخته‌ است

حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه خیزش ملت‌ها علیه حاکمان خود در اروپا و آمریکا به نفع مردم مظلوم فلسطین را یکی از مصادیق شکست رژیم صهیونیستی در عرصه افکار عمومی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا،به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه امروز ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲، نشست هم‌اندیشی دادسرای انتظامی قضات و واحد‌های نظارت و ارزشیابی قضات سراسر کشور در مشهد با اشاره به سابقه جنایات رژیم منفور صهیونیستی گفت: اقدامات ددمنشانه و غیرانسانی این رژیم جعلی کمکی به دوام و بقاء آن‌ها نمی‌کند و مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری این رژیم رفتنی است.

وی افزود: امروز جهان اسلام در موقعیت حساسی قرار دارد و غزه در محاصره است و زنان و کودکان و سالخوردگان بی‌گناه و افراد غیرنظامی؛ مظلومانه و بی‌رحمانه کشته می‌شوند.

طبق سنت الهی پیروزی از آن مظلومان و ستمدیدگان است

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: طبق اظهارات مسئولان و تحلیل‌گران غربی متجاوزان صهیونیست و حامیان آن‌ها جبهه جنگ را در عرصه افکار عمومی باخته‌اند و مظاهر این شکست را می‌توان در خیزش ملت‌ها علیه حاکمان خود در اروپا و آمریکا به نفع مردم مظلوم فلسطین مشاهده کرد.

وی ادامه داد: اقدامات این رژیم، نقض تمام قواعد شناخته شده حقوقی و مصداق ۳ جنایت بزرگ یعنی نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است و قوه قضاییه براساس رسالت و صلاحیت جهانی و در چهارچوب قواعد بین‌المللی صلاحیت تحقیق و رسیدگی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی را برای خود محفوظ دانسته و در حال جمع‌آوری اسناد و مدارک برای اقدام لازم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق ضمن تقدیر از خدمات و زحمات خیل عظیم قضات شریف و کارکنان خدوم دستگاه قضایی در مسیر خدمت به مردم در سراسر کشور اظهار کرد: مهمترین سرمایه ارزشمند دستگاه قضایی نیروی انسانی توانمند و متعهد است و نقش دادسرای انتظامی قضات با تأکید بر سند تحول قوه قضاییه در راستای صیانت از این سرمایه عظیم مهم و حیاتی است.

دادستان انتظامی قضات: رسالت اصلی قضات در جامعه اسلامی فصل خصومت است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر قدیانی دادستان انتظامی قضات نیز در این نشست هم‌اندیشی با اشاره به جایگاه خطیر قضا در مفاهیم اسلامی گفت: جایگاه قضاوت جایگاه نبی یا وصی اوست از این رو جایگاهی والا و خطیر محسوب می‌شود و بر این اساس انتظار می‌رود همه قضات مطابق با موازین شرعی و قانونی اقدام و عمل کنند.

وی با اشاره به سیره علمی و عملی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری گفت: همه ما باید در تصمیم‌گیری‌ها و قلم‌زدن‌ها رضای خداوند متعال را در نظر داشته باشیم و با رعایت عزت و استقلال دستگاه قضایی رفتار کنیم.

دادستان انتظامی قضات بیان کرد: رسالت اصلی قضاوت در جامعه اسلامی به تبعیت از نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) فصل خصومت است و باید ظرایف این نکته بسیار مهم برای افکار عمومی تشریح شود.

وی با اشاره به حجم قابل توجه ورود پرونده به دستگاه قضایی عنوان کرد: برخی افراد در مراجعه به قوه قضاییه از پیش خود را محق می‌دانند، اما در مواجهه با قانون و در پی عدم کسب نتیجه مطلوب اظهار نارضایتی می‌کنند که این موضوع یک انگاره نادرست بوده و باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدیانی ادامه داد: دادسرای انتظامی قضات در چهارچوب موازین قانونی و مبانی شرعی خود را همیار قضات شریف در سراسر کشور می‌داند.

وی خاطر نشان کرد: برنده‌ترین سلاح یعنی قانون در دست قاضی قرار گرفته تا رسالت خود را که همانا فصل خصومت است به انجام برساند و در این مسیر همه تلاش ما باید حاکمیت شرع و قانون باشد.

پایبندی به آموزه‌های دینی موجب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در مراسم افتتاحیه نشست هم‌اندیشی دادسرای انتظامی قضات و واحد‌های نظارت و ارزشیابی قضات سراسر کشور با اشاره به لزوم حاکمیت اخلاق و قانون در تمام عرصه‌های زندگی اجتماعی گفت: برای رشد اجتماعی و تعالی انسانی باید بیش از پیش به تعلیمات قانونی و اخلاقی توجه کنیم.

وی با اشاره به برخی از این تعالیم دینی اظهار کرد: گزاره‌های اخلاقی و آموزه‌های دینی در کنار قانون باید رفتارسازی شده و در عملکرد افراد به منصه ظهور و بروز برسد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با تشریح رابطه معنادار پایبندی به قانون و گزاره‌های اخلاقی و تأثیر آن در جامعه تصریح کرد: هر میزان تعالیم اخلاقی و تقیّدات قانونی افزایش پیدا کند میزان تخلفات و ناهنجاری‌ها کاهش می‌یابد.

وی به پیچیدگی‌های جامعه امروز اشاره و تاکید کرد: ما باید در چهارچوب سند تحول قوه قضاییه و با یک نگاه تحول‌گرا به دنبال برطرف کردن موانع و متغیر‌های منفی در زمینه تحقق رفتارسازی براساس گزاره‌های اخلاقی و تعالیم قانونی باشیم.

جایگاه رفیع دادسرای انتظامی قضات در حفظ کرامت و سلامت دستگاه قضایی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خلیلی با اشاره به فرمایشات امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در رابطه با معیار‌های قضاوت گفت: مجموعه‌ای از شاخص‌های ارزشمند بعنوان معیار‌های جایگاه قضاوت در نهج‌البلاغه مورد اشاره قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس حاکمیت باید با عزتمندی، تمام نیاز‌های قاضی را برطرف کند چرا که قاضی در یک جایگاه پراهمیت و سخت قرار گرفته که لازم است علاوه بر احتیاط کامل، مراقبت‌های لازم را در فعالیت‌های قضایی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: هر میزان قاضی در سیستم قضایی عزیز و گرامی داشته شود قطعاً شاهد رسیدگی‌های عادلانه و احکام عادلانه خواهیم بود.

وی با اشاره به جایگاه رفیع دادسرای انتظامی قضات در حفظ کرامت و سلامت دستگاه قضایی تصریح کرد: با تمام توان در مجموعه قضایی استان در راستای تحقق اهداف متعالی سند تحول قوه قضاییه تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا