ایرانجهان

رئیسی: نظام بانکی به مسئولیت‌های خود برای حل مسائل مردم عمل کند

رئیسی: نظام بانکی به مسئولیت‌های خود برای حل مسائل مردم عمل کند

رئیس‌جمهور با تأکید بر اهمیت موضوع تأمین مسکن برای دولت، به برگزاری ماهانه جلسات شورای‌عالی مسکن اشاره کرد و گفت: دولت تأکید دارد که نظام بانکی به مسئولیت‌های خود برای حل مسائل مردم عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا | در جلسه عصر امروز یکشنبه هیأت دولت که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، رئیس‌جمهور بانک مرکزی را مکلف کرد با توجه به دستور ابتدای سال وی، مبنی بر ضرورت رفع ناترازی بانک‌ها گزارش اولیه اجرای این دستور را در اولین جلسه هیأت دولت ارائه کند.

رئیس کل بانک مرکزی به اتفاق وزیر اقتصاد، همچنین موظف شدند ظرف مدت 10 روز، از بانک‌هایی که به وظایف خود در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن عمل نکرده‌اند، گزارشی تهیه و ارائه کنند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت موضوع تأمین مسکن برای دولت، به برگزاری ماهانه جلسات شورای‌عالی مسکن اشاره کرد و افزود: دولت تأکید دارد که نظام بانکی به مسئولیت‌های خود برای حل مسائل مردم عمل کند.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی اربعین حسینی، آماده ‌سازی زیرساخت‌ها و تسهیل این سفر برای زائران حسینی را از وظایف دولت عنوان کرد و گفت‌: برگزاری این رویداد بزرگ و سفر ارزان، آسان و دلنشین برای زائران، کمک و تلاش مضاعف همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

رئیسی، «سازمان نهضت سوادآموزی» را یکی از سازمان‌های برآمده از انقلاب اسلامی عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت استمرار مسیر و حرکت این سازمان در کاهش روند بی‌سوادی در کشور،‌ خواستار اتخاذ رویکردی جهادی در این زمینه شد.

در این جلسه، جواد اوجی وزیر نفت نیز با اشاره به آماده‌سازی و تکمیل فاز 11 پارس جنوبی و بهره‌برداری رسمی از آن در روز آتی، گفت: قرارداد ساخت این سازه 1400 تنی با شرکت‌های شل و توتال منعقد شده بود که آن را نیمه‌کاره رها کردند، اما پس از یک وقفه 20 ساله این طرح به‌دست متخصصان و مهندسان ایرانی ظرف مدت 2 سال تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگردی نیز با اشاره به بازدید خود از یک روستا که همه بانوان آن از فعالین و شاغلین صنایع دستی هستند و محصولاتی کم‌نظیر تولید می‌کنند، بر ضرورت تقویت و حمایت از بخش صنایع دستی کشور و اقلام تولید شده در این بخش تأکید کرد.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت هم در این جلسه گزارشی از برگزاری نمایشگاه «روایت خدمت» و تبیین بخشی از اقدامات و خدمات دو ساله گذشته دولت در این نمایشگاه هم‌زمان با هفته دولت ارائه کرد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز از اقدامات این وزارتخانه در تسهیل حمل و نقل و جابجایی زائرین زیارت اربعین در مسیرهای هوایی، زمینی و ریلی گزارش داد.

در پایان این جلسه نیز احمد مؤمنی دبیر هیأت عالی گزینش، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این هیأت ارائه کرد./خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا