اصفهان

هوای اصفهان در وضعیت ناسالم/ شاخص ۷ منطقه قرمز و بنفش شد

هوای اصفهان در وضعیت ناسالم/ شاخص ۷ منطقه قرمز و بنفش شد

اصفهان- شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز پانزدهم شهریور با میانگین ۱۳۴ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.‌

به گزارش پایگاه خبری شهرضافردا ، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۸ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه پانزدهم شهریور ماه با میانگین ۱۳۴ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش خیابان‌های ۲۵ آبان و احمدآباد با ۱۵۲، بزرگراه خرازی با ۱۵۱، خیابان‌های زینبیه و فرشادی با ۱۵۳ و بولوار کاوه با ۱۷۲ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در ایستگاه کردآباد با ۲۰۱ بنفش و بسیار ناسالم است.

همچنین شاخص هوا در ایستگاه میدان انقلاب با ۱۴۷، پارک زمزم با ۱۱۸، رودکی با ۱۰۶، دانشگاه صنعتی با ۱۰۴، رهنان با ۱۳۰، سپاهان شهر با ۱۰۳، خیابان فیض با ۱۴۹ و ولدان (ایستگاه ورزشگاه میثاق) با ۱۴۰ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

شاخص هوا در ایستگاه خیابان استانداری با ۶۵، خیابان پروین با ۷۷ و میرزا طاهر با ۹۱ AQI در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

امروز شاخص هوای شاهین شهر با ۷۸ و مبارکه با ۶۳ در وضعیت قابل قبول و قهجاورستان با ۱۷۸ ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای مجاور اصفهان از جمله سجزی، خمینی شهر، زرین‌شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص بطور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل منوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و بطور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد./خبرگزاری مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا