اجتماعی

ایران 3 اردوگاه برای زلزله‌زدگان افغانستان برپا کرد

ایران 3 اردوگاه برای زلزله‌زدگان افغانستان برپا کرد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اقدامات ایران برای زلزله زدگان افغانستان گفت: 3 اردوگاه در مناطق زلزله زده بنا شده که بازماندگان زلزله زده ۱۱ روستا در آن اسکان یافته‌اند.

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آخرین جزئیات تخریب زلزله افغانستان اظهار کرد: کانون اصلی زلزله در افغانستان منطقه زنده جان بوده است که ۱۱ روستا تخریب شده که از این میزان ۸ روستا به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده است.

وی افزود: در این ۸ روستا ۱۱ تیم عملیاتی امداد و نجات هلال احمر ایران با تمامی تجهیزات حضور دارند، در سه روستا اقدامات امداد و نجات انجام داده اند و تا شب گذشته عملیات امداد و نجات توسط تیم ها ی ایران پایان یافت.

نامی با اشاره به اقدامات ایران برای زلزله زدگان افغانستان گفت: سه اردوگاه در مناطق زلزله زده بنا شده که بازماندگان زلزله زده ۱۱ روستا در آن اسکان یافته‌اند.
وی تاکید کرد: بیشتر تلاش شد تا برای زلزله زدگان امکانات فراهم شود و دولت افعانستان نیز در این زمینه توانسته است کمک هایی کند اما ایران کمک های خود را دیروز اعزام کرده است.

وی ابراز کرد: صبح امروز نیز زلزله هایی در بخش هایی از افغانستان را لرزاند کانون اصلی آن زنده جان بود و در این زلزله یک روستای دیگر تخریب شد که نیروهای هلال احمر به آنجا اعزام شده اند.

پایان پیام/خبرگزاری فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا