ورزشی

خبر تلخی که استقلال در ورزشگاه آزادی شنید/ هدیه ویژه فرهاد مجیدی به سرمربی ذوب آهن/ شورش هواداران استقلال علیه مدیران

استقلال شنبه با تیمی بازی دارد که از آخرین مسابقه با آنها خاطره تلخی در ذهن هواداران به جا مانده است.

استقلال از شنبه دوباره وارد عرصه پیکارهای لیگ برتر می‌شود و در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف ذوب آهن خواهد رفت. تیمی که طی ادوار برگزاری رقابت‌های لیگ برتر تا نایب قهرمانی این مسابقات هم بالا آمد ولی همچنان در حسرت قهرمان شدن باقی مانده است. اگرچه استقلال طی دو سال اخیر نتایج بسیار خوبی مقابل سبزپوشان دیار زاینده رود گرفته ولی آخرین مسابقه آبی‌ها برابر ذوب آهن با خاطره تلخی برایشان به پایان رسید. خاطره‌ای که هنوز هم استقلال و هوادارانش را به شدت آزار می‌دهد.

اولین تقابل قرن

ماجراهای استقلال با ذوب آهن از قرن جدید در واقع از بهار سال ۱۴۰۰ کلید خورد. زمانی که استقلالی‌ها در آستانه دربی پایتخت به مصاف ذوب آهن رفتند و مقابل این تیم شکست خوردند تا مجیدی و شاگردانش با چهره‌های درهم کشیده به جدال با پرسپولیس فکر کنند و اتفاقاً آن مسابقه را هم باختند. شرایط فرهاد بغرنج شده بود و شایعاتی در فضای مجازی پیرامون احتمال تحول در کادر فنی به گوش می‌رسید چون رابطه مجیدی با احمد مددی، مدیرعامل وقت استقلال هم فوق العاده سرد بود. در چنین شرایطی دوباره سر و کار استقلال و ذوب آهن در ورزشگاه آزادی به هم افتاد و این بار آبی پوشان با پیروزی مقابل اصفهانی‌ها انتقام ناکامی لیگ برتر را گرفتند و در جام حذفی ماندگار شدند.

روزهای خوش با مجیدی

استقلال لیگ بیست و یکم را بدون شکست، با قهرمانی مقتدرانه‌ای به پایان رساند و در هر دو جدال رفت و برگشت توانست ذوب آهن را شکست بدهد. آبی‌پوشان در اصفهان با دو گل پیروز شدند و در تهران هم با یک گل حریف خود را مغلوب کردند. در بازی برگشت همان فصل بود که فرهاد مجیدی به ادعای مهدی تارار سرمربی وقت ذوب آهن مبنی بر اینکه بیشتر اوقات توپ دست بازیکنان این تیم بود اما مغلوب استقلال شدند، واکنش نشان داد و گفت: “آقای تارتار می‌تواند توپ بازی را با خودش به اصفهان ببرد. از نظر ما مشکلی ندارد”

تولد یک ستاره

اگر از ذوب آهنی‌ها در مورد بازیکنی که بیشترین ضربه را طی دو سال اخیر به آنها زده است سوال کنیم، بدون شک اغلب آنها روی نام کوین یامگا زوم خواهند کرد. بازیکن فرانسوی استقلال اولین بار در هفته دوم لیگ بیست و یکم برابر همین ذوب آهن پیراهن آبی را پوشید و در همان مسابقه دبل کرد. کوین در بازی برگشت آن فصل هم تک گل پیروزی بخش استقلال را به ثمر رساند و روند گلزنی خود را فصل قبل هم تداوم بخشید تا حالا به مرد چهارگله استقلال برابر ذوب آهن تبدیل شود و اصفهانی‌ها قطعاً چهارشنبه برای مهار او باید تدبیر ویژه‌ای اتخاذ کنند. اگر شاگردان جواد نکونام در این مسابقه صاحب ضربه پنالتی شوند و یامگا درون زمین باشد، شانس بسیار خوبی برای افزایش تعداد گل‌های زده خودش به ذوب آهن خواهد داشت.

خبر تلخی که استقلال در ورزشگاه آزادی شنید/ هدیه ویژه فرهاد مجیدی به سرمربی ذوب آهن/ شورش هواداران استقلال علیه مدیران

تداوم پیروزی‌ها

استقلال چهار بازی آخر خود برابر ذوب آهن در چهارچوب پیکارهای لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشت و فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو حداکثر امتیازات ممکن را مقابل سبز پوشان به دست آورده‌اند به همین خاطر حالا هواداران استقلال بسیار امیدوار و متوقع هستند که روند مذکور توسط جواد نکونام هم تداوم پیدا کند و صدرنشین لیگ برتر که شرایط فنی خوبی دارد، همچنان روی نوار پیروزی گام بردارد.

تلخ‌ترین پیروزی

اگرچه استقلال طی این دو سال مرتب ذوب آهن را شکست داده اما آخرین پیروزی آبی‌ها برابر حریف اصفهانی خودشان در شرایط بسیار تلخی رقم خورد. استقلال فروردین ماه امسال در حالی به مصاف ذوب آهن رفت که توانست این تیم را شکست بدهد اما چند ساعت قبل از برگزاری بازی مورد نظر که به میزبانی ورزشگاه آزادی انجام شد، صراحتاً اعلام گردید که استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است و نمی‌تواند در این پیکارها حاضر شود! طرفداران استقلال بسیار برآشفته بودند و در جریان بازی بارها علیه مدیران وقت باشگاه شعار دادند. در همان مسابقه بود که ریکاردوساپینتو هم علیه ساختار مدیریتی باشگاه مصاحبه کرد. در آن زمان این بحث مطرح شد که استقلال به خاطر عدم پرداخت مطالبات آندره آ استراماچونی از آسیا حذف شد ولی علی فتح الله زاده چند روز قبل در گفتگو با خبر ورزشی مدعی شد علاوه بر ماجرای مذکور بحث مالکیت مشترک هم در حذف شدن استقلال سهیم بوده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا